<span itemprop="name">پرسشنامه موفقیت در بازاریابی بهمن زاده</span>

موفقیت در بازاریابی: موفقیت در بازاریابی شامل چهار بعد به شرح زیر می باشد:

تلاش‌هاى بازاريابى

تلاش‌هاى بازاريابى فعاليت‌هايى را شامل مى‌شود که مديريت بازاريابى جهت رسيدن به اهداف شرکت انجام مى‌دهد. اين فعاليت‌ها طيف وسيعى را شامل مى‌شود. مديريت بازاريابى جهت تنظيم، اجرا و کنترل برنامه‌هاى بازاريابى فعاليت‌هايى را تحت عنوان تلاش‌هاى بازاريابى انجام مى‌دهد که شروع آنها با تجزيه‌وتحليل رقبا و خط‌مشى بازاريابى رقابتى است. لذا جهت درک مديريت تلاش‌هاى بازاريابى پرداختن به این موارد ضرورى است: تجزیه‌وتحلیل رقبا و خط‌مشی‌های بازاریابی رقابتی و برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل برنامه‌های بازاریابی.

انتخاب بازارهاى هدف

فروشندگان در بازار سه شيوه برخورد مختلف را پيش روى دارند، شيوه ی اول، بازاريابى انبوه است که در آن يک کالا براى تمام خريداران به‌طور انبوه توليد و توزيع مى‌شود. شيوه ی دوم، بازاريابى متنوع است که در آن دو يا چند کالا با شکل، خصوصيات، کيفيت و اندازه متفاوتى در بازار عرضه می ‌شوند. شيوه‌ی سوم، بازاريابى هدف‌دار است. در اين نوع بازاريابى گروه‌هاى مختلفى شناسايى مى‌شوند که کلاً بازار را تشکيل مى‌دهند. آنگاه براى بازارهاى هدف، کالاها و ترکيب عناصر بازاريابى خاصى تدارک ديده مى‌شود. پس يکى از مراحل مهم در بازاريابى هدف‌دار انتخاب بازارهاى هدف است. در انتخاب بازارهاى هدف شرکت خصوصيات اندازه و رشد هر قسمت بازار، جذابيت ساختارى و همسويى آن قسمت بازار با منابع و اهداف شرکت را مورد ارزيابى قرار مى‌دهد.این فعالیت در دو بعد مهم؛ اندازه‌گیری پیش‌بینی تقاضا و تقسیم بازار، هدف‌گیری و تعیین جایگاه در بازار انجام می شود.

تجزيه و تحليل فرصت‌هاى بازار

يکى از مباحث مهم در زمينه بازاريابى تجزيه‌و‌تحليل فرصت‌هاى بازار است. چرا که با تجزيه‌وتحليل فرصت‌هاى بازار و استفاده ی صحيح از فرصت‌ها است که يک شرکت مى‌تواند به اهداف خود دست يابد. لازمه ی تجزيه و تحليل فرصت‌هاى بازار، در اختيار داشتن اطلاعات صحيح و به موقع بازاريابى است. اغلب بازاريابان از کمبود اطلاعات صحيح يا زيادى اطلاعات غلط شکايت دارند. این فعالیت شامل این موارد می باشد: تحقیقات بازاریابی و سیستم‌های اطلاعاتی، بازارهای مصرف‌کننده، فرآیندهای تصمیم‌گیری خریدار و بازارهای سازمانی و رفتار خرید سازمانی.

تهيه ترکيب عناصر بازاريابى

ترکيب عناصر بازاريابى را مى‌توان به اين صورت تعريف کرد: مجموعه‌اى از متغيرهاى بازاريابى قابل کنترل که شرکت آنها را در بازار هدف و براى ايجاد واکنش مورد نياز خود ترکيب مى‌کند. اين ترکيب شامل هر نوع اقدامى است که شرکت بتواند براى کالاى خود و به منظور تحت تأثير قرار دادن تقاضا، انجام دهد.

مشخصات

پرسشنامه موفقیت در بازاریابی: پرسشنامه موفقیت در بازاریابی توسط بهمن زاده(1392) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 25 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد تلاش های بازاریابی، تجزيه و تحليل فرصت‌هاى بازار، تهيه ترکيب عناصر بازاريابى و انتخاب بازارهاى هدف را مورد سنجش قرار می دهد. پرسشنامه در طول فرایند تحقیق توسط پژوهشگر اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 25گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0