<span itemprop="name">پرسشنامه عوامل موثر بر خرید سبز</span>

عوامل موثر بر خرید سبز: ﻣﺼﺮف ﻛﻨﻨﺪﮔﺎن ﻧﮕﺮان ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺖ ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﺧﺪﻣﺎﺗﻲ را ﻣﻲﺧﺮﻧﺪ ﻛﻪ ﻣﻲﭘﻨﺪارﻧﺪ اﺛﺮ ﻣﺜﺒـﺖ ﺑﻴﺸـﺘﺮ ﻳـﺎ (اﺛﺮ ﻣﻨﻔﻲ ﻛﻤﺘﺮ) ﺑﺮ ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺖ ﻣﻲ‏ﮔﺬارد. رﻓﺘﺎر ﺧﺮﻳﺪ ﻣﺼــﺮف‏ﻛﻨﻨــﺪه ﺳــﺒﺰ، ﺷــﺎﻣﻞ ﻣﺤــﺪود ﻛــﺮدن آﮔﺎﻫﺎﻧــﻪ اﺳــﺘﻔﺎده ‏از ﻣﺤﺼــﻮﻻت ﺳــﺎﺧﺘﻪ ﺷــﺪه‏ از ﻣﻨــﺎﺑﻊ ﻛﻤﻴــﺎب، ﺗﻼش ﺑﺮاي ﺻﺮﻓﻪ ﺟﻮﻳﻲ در ﻣﺼـﺮف اﻧـﺮژي و اﻣﺘﻨـﺎع از ﺧﺮﻳــﺪ ﻣﺤﺼــﻮﻻت داراي ﺑﺴــﺘﻪ ﺑﻨــﺪيﻫــﺎي ﻧﺎﻣﻨﺎﺳــﺐ و اﺿﺎﻓﻲ اﺳﺖ (راﺑﺮﺗﺰ، 1996). در بسیاری از موارد درک رفتار مصرف‏ کننده، امری مشکل است بر اساس نظریه مازلو انسان، یک حیوان خواهنده ‏است که به ندرت به حالت ارضای کامل می‏‏‏رسد مگر برای مدتی کوتاه و به محض اینکه در او تمایل و خواسته ‏ای ارضا می‏ شود، تمایل دیگری روی می‏‏‏نماید و به همین ترتیب این ویژگی انسان است که در تمام زندگی، همواره خواهان چیزی است. رفتار مصرف کننده یک فرآیند است که در راستای رسیدن به هدف خاصی برانگیخته می‏‏‏شود که در برگیرنده فعالیت‏های زیاد و نقش‏های مختلفی می‏‏‏باشد(صمدی، 1382).

  • تأثیرات اجتماعی زیست محیطی: تأثير اجتماعي از تأثيرگذاري اطرافيان و نزديكان مانند پدر ومادر، اقوام و آشنايان و دوستان نزديك هر شخص است كه بر رفتار و تصميمات او نقش دارد
  • نگرش زیست محیطی: نگرش زیست محیطی معمولاً بعنوان یک قضاوت شناختی نسبت به ارزش حفاظت از محیط زیست درک می شود.
  • نگرانی های زیست محیطی: نگرانی های زیست محیطی اشاره به یک نگرش تاثیرگذار دارد که می تواند نگرانی­ها، محبت­ها، دوست داشتنها، تنفرهای افراد در مورد محیط زیست باشد.
  • درک اهمیت مشکلات محیط زیستی: باور مصرف کنندگان به اینکه خطرات مشکلات زیست محیطی، زندگی شخصی آنها را تهدید می­کند.
  • درک افراد از مسئولیت اجتماعی: مجموعه­ای از کنش­های فرد در جامعه نسبت به محیط زیست است که در یک طیف وسیع از احساسات، تمایلات، و آمادگی­های خاص برای رفتار نسبت به محیط زیست را شامل می­شود.
  • درک اثر بخشی رفتار زیست محیطی: درك اين مسئله كه عمل هر فردي مي­تواند متفاوت و متمايز باشد و بر يك نتيجه­ی كلي تأثير داشته باشد، می­تواند بر تصميم به خريد محصولات سبز موثر باشد.
  • نگرانی از تصویر شخصی : تلاش براي ايجاد تصويري مثبت و دوستدار محیط زیست از خود در دیگران(لی،2008).

مشخصات

پرسشنامه عوامل موثر خرید سبز: پرسشنامه عوامل موثر خرید سبز توسط لی (2008) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 35 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه هفت بعد تاثیرات اجتماعی، نگرش زیست محیطی، نگرانی زیست محیطی، اهمیت درک شده از مشکلات زیست محیطی، مسئولیت اجتماعی، درک اثربخشی رفتار زیست محیطی و میزان نگرانی افراد از تصویر شخصی را مورد سنجش قرار می دهد،  این پرسشنامه توسط کریمی (1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  11صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 35گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0