<span itemprop="name">پرسشنامه عاطفه مثبت و منفی واتسون و همکاران</span>

عاطفه مثبت و منفی: خلقيات و هيجان هاي افراد بازتاب واكنش به رويدادهايي است كه براي آن ها رخ مي دهد. هر فرد قضاوت هاي گسترده اي درباره ي زندگي خود و به عنوان يك كل و نيز زير مجموعه هاي آن از قبيل كار و تحصيل دارد. بنابراين سلامت ذهني شامل مؤلفه هايي از قبيل عواطف مثبت، عواطف منفی، رضايت از زندگيو كار، بهزیستی روانی، سرزندگی، سلامت روان، تاب آوری  است. عواطف مثبت و منفي، از جمله عواملي است كه در بهداشت روان، رضايت از زندگي و نهايتاً كارآيي افراد نقش موثري را ايفا مي كند. وجود تفاوت هاي فردي بين افراد در زمينه هاي مختلف از قبيل هوش، استعداد، رغبت ها، توانايي ها و مواردي از اين قبيل، استفاده از دانش روان سنجي را جهت تشخيص و شناسايي اين ويژگي ها براي رسيدن به اهداف بالا، امري ضروري مي سازد. دانش روان سنجي يا روان آزمايي از طريق كمي ساختن پديده هاي رواني و كيفي، در شناخت اين تفاوت ها نقش اساسي و مهمي را بر عهده دارد(سدیدی، 1392).

مشخصات

پرسشنامه عاطفه مثبت و منفی: پرسشنامه عاطفه مثبت و منفی توسط واتسون و همکاران (1988) طراحی و اعتباریابی شده است، این مقیاس شامل 20 سؤال (لیکرت 1-5) که 10 سؤال آن مربوط به عاطفه مثبت و 10 سؤال آن مربوط به عاطفه منفی می باشد. این پرسشنامه توسط سدیدی(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 20گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0