<span itemprop="name">پرسشنامه طرح تعالی مدیریت مدرسه</span>

طرح تعالی مدیریت مدرسه: یکی از برنامه هایی که در سال های اخیر در نظام آموزش و پرورش ایران در راستای توانمند سازی مدیران به عنوان یک طرح ملی ارائه شده است طرح تعالی مدیریت مدرسه است.  از آن جا که هر نهاد یا سازمانی برای رشد و بهبود مستمر، به یک الگو نیازمند است ، آموزش و پرورش نیز به عنوان یک نهاد عظیم و اثر گذار در جامعه از این مهم مستثنی نیست و ضرورت اجرای برنامه ای که بتواند مسیر تعالی مدیریت را تعریف ، تسهیل ، تسریع و دست یافتنی کند چند برابر می شود . بدین منظور برنامه ی “تعالی مدیریت مدرسه” با الهام از الگوی تعالی سازمانی به منظور اجرا در سراسر کشور طراحی و تولید گردید. مدل تعالی، نوعی ساختار مدیریتی است که با تکیه بر اصول و مفاهیم اساسی و توجه به معیار های اصلی مدیریت کیفیت جامع و سیستم خود ارزیابی موجبات پیشرفت و بهسازی مدرسه را فراهم می سازد. برنامه تعالی مدیریت مدرسه آموزش و پرورش را به سمت یک سیستم آموزشی مبتنی بر برنامه و عمل، پاسخ گویی بیشتر و توجه به نیاز های جامعه سوق خواهد داد .

اجرای دقیق خود ارزیابی و ارزیابی بیرونی بر اساس تعاریف و شاخص های تعیین شده ، به مدیریت مدرسه فرصت می دهد با بهره گیری از یک سیستم هوشمند و کار آمد شناسایی و به کارگیری مطلوب منابع و ظرفیت های موجود ، بهبود مستمر و تعالی فرآیند آموزشی تربیتی مدرسه را ممکن سازد. بدین ترتیب تمامی فرآیندهای مدیریت در مسیر تحول قرار گرفته و تفکر بهبود مستمر به عنوان یک اصل و ارزش در مدارس نهادینه می شود(اسدی، 1394). با عنایت به آنچه که گفته شد برنامه طرح تعالی مدیریت منجر به بهبود مستمر و تعالی فرآیند آموزشی میشود و فرآیندهای مدیریت را در راستای شایستگی و موفقیت یاری داده و از طریق ارائه خودارزیابی به معلمان میتواند به توسعه حرفه­ای آنان کمک کند(خردمندیان، 1399).

مشخصات

پرسشنامه طرح تعالی مدیریت مدرسه: پرسشنامه طرح تعالی مدیریت مدرسه توسط عبدالملکی و همکاران (1399) طراحی و اعتباریابی شده است، پرسشنامه شامل 33 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه هشت بعد نیازسنجی، تدوین هدف، عوامل اجتماعی و فرهنگی، قوانین و مقررات، منابع انسانی، یاددهی یادگیری، انگیزش و نوآوری در سازمان را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط خردمندیان (1399) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 33گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0