<span itemprop="name">پرسشنامه صبر از خرمایی</span>

پرسشنامه صبر: واژه­اي است عربي که در لغت به معناي شکيبايي و خودداري است. اين کلمه، بيان­ کننده­ي حالتي است از پايداري و خودداري از هرگونه عمل نسنجيده­اي در مقابل سختي­ها، فشارها، مشکلات، مصيبت­ها و نوعي پايداري دروني است براي کنترل واکنش­هاي تند عصبي(تمري،1389). پنج مؤلفه­ي صبر عبارتند از: متعالي شدن، درنگ، شکيبايي، رضايت و استقامت. متعالي شدن عبارت است از تحمل سختي­ها و صبور بودن در مصايب و ناملايمات جهت دستيابي به هدف و رسيدن به قرب الهي و رشد معنوي. شکيبايي به معناي بردباري و تحمل مصايب و تاب­ آوري در مقابل سختي­ها مي­باشد. مؤلفه ­ي رضايت، به پذيرش وضع موجود و قبول آنچه که فرد در آن قرار دارد اطلاق مي­گردد. مؤلفه­ ي استقامت به معناي پايداري و ثبات در انجام امور و مداومت در کار و فعاليت مي­باشد و مؤلفه­ ي درنگ به ايجاد وقفه در مقابل خواسته­ ها و کنترل­ پذيري اميال دروني اطلاق مي­شود (خرمايي،1389). در دين، فرد صبور، فردي است اهل گذشت که در هنگام مصايب و مشکلات خداوند را به ياد مي­آورد، در کارها مقاومت بيشتري دارد، هنگام بيماري خويشتن­داري خود را از دست نمي­دهد و در برابر نيازهاي فيزيولوژيک، خودکنترلي بيشتري نشان مي­دهد(کلانتری، 1390).

مشخصات

پرسشنامه صبر: اين پرسشنامه با استفاده از مؤلفه­ هاي قرآني و روايتي صبر توسط خرمايي (1388)تهيه شده است و اين عبارتها در قالب 25 گويه قرار مي­گيرند . اين پرسشنامه به سنجش مؤلفه هاي صبر شامل شکيبايي، رضايت، استقامت، متعالي شدن و درنگ مي­پردازد. پرسشنامه در پژوهش کلانتری(1390) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 25گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0