<span itemprop="name">پرسشنامه سبک های هویت برزونسکی</span>

سبک های هویت: عبارتست از اين كه چگونه افراد به جستجو، پردازش و ارزيابي اطلاعات مربوط به خود مي پردازند و از آن استفاده مي كنند(هيدر، 2001). در تمام فرهنگ ها ايجاد هويت يكي از شرايط اساسي شكل گيري شخصيت مورد پذيرش جامعه است. سبک های هویت مبتني بر آگاهي منحصر به فرد انسان از اين امر است كه ما به گونه اي از هر انسان ديگر متمايز هستيم. در مطالعه ی شخصيت انسان هويت يك جنبه ی اساسي و دروني بوده كه كه با كمك آن احساس تداوم و يك پارچگي به فرد مي دهد. هويت مفهوم ذهني فرد از خودش مي باشد و با عناويني چون هويت شخصي، هويت اجتماعي، هويت قومي، هويت جنسي و غيره مورد استفاده قرار مي گيرد (ربر، 2001). تعريف سبک های هویت براي اولين بار توسط اريكسون ارائه شد و توسط نظريه پردازان ديگر مورد تحليل و بررسي قرار گرفت. اريكسون در زمينه ی هويت بر اهميت بافت اجتماعي تأكيد مي كند، زيرا بافت اجتماعي چيزي براي جستجو ارائه مي كند كه مي تواند حقيقت داشته باشد(رحیم زاده، 1393).

مشخصات

پرسشنامه سبک های هویت: این پرسشنامه مشتمل بر 40 گویه است که برزونسکی(1989) آن را به منظور ارزیابی جهت گیری یا سبک هویت افراد تدوین کرده است. این آزمون که از 4 خرده مقیاس تشکیل شده است، سه سبک هویتی اطلاعاتی، هنجاری و سردرگم/ اجتنابی و همچنین میزان تعهد را می سنجد. پرسشنامه در پژوهش رحیم زاده(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  11صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 40گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0