<span itemprop="name">پرسشنامه سبک زندگی اسلامی</span>

سبک زندگی اسلامی: در سبک زندگی اسلامی، کنش و رفتار مطابق با آموزه اسلامی است، به طوری که منش اسلامی در وجود فرد به عنوان یک نظام معنایی پایدار گردد و در همه شئونات، رفتار و کردار مسلمانان نمود یابد(عادل، 1394). سبک زندگی اسلامی، از آن جهت که سبک است به رفتار می پردازد و با شناخت ها و عواطف ارتباط مستقیم ندارد و از آن جهت که اسلامی است نمی تواند بی ارتباط با عواطف و شناخت ها باشد(کاویانی،1390). به نظر می رسد سبک و شیوه ی زندگی که فرد انتخاب می کند در ایجاد اضطراب و نحوه ی مقابله با آن موثر باشد. سبک زندگی روشی است که افراد در طول زندگی انتخاب کرده اند و زیر بنای آن در خانواده پی ریزی می شود که در واقع متاثر از فرهنگ، نژاد، مذهب، وضعیت اقتصادی-اجتماعی و باورها می باشد(فاضل و همکاران،1390). هر مکتب و مذهبی، سبک زندگی برای بشریت ارائه می دهد و مدعی است، جامعه مطلوب و زندگی سالم در نتیجه پیروی از روش زندگی است که آنان ارائه می دهند. اسلام یکی از ابزار های سازنده سبک زندگی انسان می باشد(عادل، 1394).

مشخصات

پرسشنامه سبک زندگی اسلامی: پرسشنامه سبک زندگی اسلامی توسط کاویانی (1390) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 75 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه دارای 10 مولفه دارد که سوال های آن ها درهم آمیخته و با عناوین از هم تفکیک نشده اند این آزمون تمام وظایف زندگی را پوشش می دهد ومولفه های آن عبارتند از  شاخص اجتماعی، شاخص عبادی، شاخص باورها، شاخص اخلاق، شاخص مالی، شاخص خانواده، شاخص سلامت، شاخص تفکر و علم، شاخص دفاعی-امنیتی و شاخص زمان شناسی می باشد، پرسشنامه توسط عادل(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 75گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0