<span itemprop="name">پرسشنامه رهبری مشارکتی نمائی</span>

رهبری مشارکتی: پیرس و همکاران (2009) رهبری مشارکتی را فرآیندی در­هم ­تنیده با ساختاری افقی در نظر می گیرند که به صورت دموکراتیک بین افراد توزیع می گردد تا با تاثیر افراد گروه روی یکدیگر اهداف تیم یا سازمان محقق گردد و مطرح می کنند که این الگو درست در مقابل رهبری سنتی با ساختاری عمودی که به صورت جهت­مند از حاکمیت یک­سویه شخص رهبر بر زیردستان حکایت دارد، قرار می گیرد. رهبری مشارکتی فرآیندی تعاملی و پویا است که بین افراد یک گروه یا سازمان رخ داده و هریک از افراد بر دیگری در جهت تحقق اهداف گروه یا سازمان رخ داده و هریک از افراد بر دیگری در جهت تحقق اهداف گروه یا سازمان تاثیر می گذارند (کاظمی و علوی، 1391).

رهبری مشارکتی به طور گسترده بین گروهی از افراد به جای متمرکز شدن در یک فرد، توزیع می شود(کاتور،2010). از جمله مزیت های رهبری مشارکتی می توان به گسترش قدرت و دانش در میان اعضا که اجازه واکنش سریع در برابر اطلاعات بدون هرگونه جهت گیری از بالا و پایین در سازمان را می دهد، رهبری مشارکتی به طور موثر جایگزینی برای سلسله مراتب است، از آنجا که روش به اشتراک گذاری هسته اصلی رهبری است، اعضا میتوانند مهارتهای مدیریت و رهبری خود را از طریق مشارکت در اجرای استراتژی، ایجاد ارزش و دیگر وظایف در سازمان توسعه دهند. آن که همه افراد، همواره مواردی را که رهبران در سطوح مختلف درباره محیط خارجی درک کرده اند و همچنین قابلیت های داخلی سازمان را درک کرده و موجب می شود که به یک دید مشترک و واحد در مورد سازمان دست یابند و در تصمیم­ گیری­ ها بهتر و سریعتر عمل کنند، اشاره کرد (وارلی و لاولر،2006)

مشخصات

پرسشنامه رهبری مشارکتی: پرسشنامه رهبری مشارکتی توسط نمائی (2012) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 10 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط فروهان و مهداد (1396) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 10گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0