<span itemprop="name">پرسشنامه رفتارهای شهروندی رهبری ویلیامز و آندرسون</span>

رفتارهای شهروندی رهبری : رفتار شهروندي سازماني مجموعه رفتارهايي است كه خارج از محدوده رفتارهاي الزامي افراد در محيط محسوب مي شود ، ولي در ايجاد فضاي رواني و اجتماعي مطلوب در محيط كار نقش اساسي و محوري بازي مي كنند. حمايت سرپرست اشاره اي است به درجه حمايت و توجه دريافتي كاركنان از طرف سرپرستان خود. در سازمان ها و صنايع يك مدير يا سرپرست حمايت گر داراي درجه بالايي از شايستگي است ، با كاركنان با انصاف و عدالت برخورد و رفتار مي نمايد، روابط دو سويه را بين خود و كاركنان ترغيب مي كند و از سهم مشاركت تك تك كاركنان قدردانی می کنند . در مقابل کارکنانی هم كه داراي مديران و سرپرستان حمايت گر هستند بيشتر احتمال مي رود كه به مديران سازمان اعتمد كنند بصورت موثرتر و كارامدتري در كارهاي تيمي شركت كنند و علايق خود را معطوف به دستيابي اهداف سازمان نمايند . (گل پرور و همکاران ؛ 1388).

تاکید بر رفتارهای شهروندی زیر دستان مستقیما بر رهبری متمرکز است که با او کار می کند. درنتیجه ، احتمالا زیر دست تلاش بیشتری می کند تا رفتارهای همکاری خود را برای منافع رهبر نشان دهد(جوین چو و همکاران، 2010). نمونه هاي اين نوع رفتارها را مي توان در ياري رساني به همكاري كه غايب است ، داوطلب شدن براي كار اضافي تر در زمان نياز، معرفي كردن سازمان با شور و حرارت در ميان عموم، عمل كردن به شيوه اي كه موجب تقويت روحيه و نشاط خود و همكاران مي شود و حل تعارضات بين فردي مشاهده كرد. (گل پرور و همکاران؛ 1388).

مشخصات

پرسشنامه رفتارهای شهروندی رهبری: پرسشنامه رفتارهای شهروندی رهبری توسط ویلیامز و آندرسون ( 1991 ) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 4 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط روحی (1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 4گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0