<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان فعالیت بدنی شهلایی</span>

فعالیت بدنی: به هرگونه فعالیت یا حركت بدن كه در اثر انقباض و انبساط عضلات اسكلتي ايجاد شده، نيازمند صرف انرژي است، فعالیت بدنی گفته می شود. گروه بندی انواع  فعاليت بدنی با توجه به تعریف آن بر اساس میزان زمان اختصاص یافته در طول روز را به انواع  فعالیت بدنی حین انجام کار، فعالیت بدنی حین نقل و انتقال و یا فعالیت بدنی بعنوان تفریح و استراحت گروه بندی می کنند. تعریفی دیگر از انواع فعالیت بدنی  بر اساس احساس شدت وارد شده بر شخص و میزان تلاش وی در حین فعاليت می باشد، که به سه گروه فعالیت بدنی سبک، متوسط و شديد، بر اساس ميزان انرژي و اکسیژن مصرف شده گروه بندی می شود. فعالیت بدنی منجر به افزايش تعداد ضربان قلب و دفعات تنفس در واحد زمان می شود. اين افزايش تعداد دم و بازدم به حدی نيست که مانع صحبت کردن فرد شود. راحت ترین راه برای حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلاء به بیماریهای غیر واگیر توصیه به فعاليت بدنی  با شدت متوسط است که بطور منظم و حداقل 5 نوبت در هفته انجام گردد(شهلایی، 1390).

مشخصات

پرسشنامه فعالیت بدنی: پرسشنامه فعالیت بدنی توسط شهلایی(1390) طراحی و اعتباریابی شده است، پرسشنامه شامل 13 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه در طول فرایند تحقق توسط پژوهشگر اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  7 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 14گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0