<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان عدالت سازمانی ادراک شده  کالکيت</span>

عدالت سازماني ادراک شده : عدالت سازمانی ادراک شده به ادراك كاركنان از انصاف و رفتارهاي عادلانه شغلي وبه عبارتي رفتار منصفانه سازماني با كاركنان عدالت سازماني مي گويند (وانگ وهمکاران ،2006: 346). عدالت توزيعي : به نگرشها و تفکرات کارکنان در خصوص مناسب بودن ستاده ها و دريافتی هايشان اشاره دارد (سيدجوادين وهمکاران، 1387: 57). عدالت رويه‌ای: در پی اثبات عدم توانايی نظريه برابری و ديگر مدلهای عدالت توزيعی در شرح عکس العمل ها به ادراکات آنها در زمينه عدم عدالت، مطرح شد اين نوع عدالت، به انصاف ادراک شده از رويه ها و فراگردهايی که توسط آنها، پيامدها تخصيص می‌يابند، اشاره دارد(سيد جوادين وهمکاران، 1387: 57) عدالت رويه‌ای به عادلانه بودن روشهای مورد استفاده برای تعيين پيامدهای شغلی اشاره دارد (نعامی وشکرکن ،1383: 59). عدالت تعاملي : برمبنای انصاف ادراک شده از ارتباطات بين شخصی مرتبط با رويه های سازمانی و کيفيت ارتباطات بين شخصی همچنين رفتار سازمان توام با احترام باشد، تعريف می شود(سيد جوادين و همکاران ،1387: 58).

مشخصات

پرسشنامه استاندارد عدالت سازمانی: برای سنجش عدالت سازمانی از پرسشنامه استاندارد کالکيت (2001)  استفاده شد. این پرسشنامه شامل سه بعدعدالت توزيعی ، عدالت رويه ای و عدالت تعاملی  می باشد که شامل 18 سوال  بسته پاسخ می باشد. این پرسشنامه در پژوهش افتخاری(1396) اعتباریابی شده است. پایایی پرسشنامه در مطالعه مذکور  بر اساس ضریب آلفای کرونباخ 89/0 به دست آمد.

 

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 18گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0