<span itemprop="name">پرسشنامه خشم باس و پری</span>

خشم: اصطلاح روان شناسی خشم یا پرخاشگری یک واکنش عمومی و پدیده نا بهنجار اجتماعی است که به قصد آزار کسی یا اسیب رساندن به چیزی ابراز می شود.

الف)پرخاشگری بدنی: پرخاشگری ممکن است بدنی باشد (زدن – لگد زدن – گاززدن) ، یعنی به عینی بودن پرخاشگری و به رفتار قابل مشاهده اطلاق می شود.

ب)پرخاشگری کلامی: پرخاشگری ممکن است لفظی باشد(فریاد زدن، رنجاندن) که شامل بسیاری از رفتارهایی است که ممکن است به طور معمول پرخاشگری تلقی نشود.

ج)خشم: حالتی از هیجان است که طی آن انسان برای رهانیدن خود از یک حالت فشار یا از موقعیت هائی که برای وی ایجاد مزاحمت می کند، به حرکات و  تلاش هایی دست می زند، یعنی خشم هنگامی ظاهر می شود که مانعی  در راه ارضای انگیزه های فرد وجود داشته باشد یا منافع و مصالح شخص به خطر افتد یا در انجام کاری با عدم توانایی مواجه شود. در حالت خشم رفتار فرد متوجه منبع بوجود آورنده آن می شود.

د)خصومت: هیجانی است که از طریق بدرفتاری کلامی، عدم همکاری ، نقض کردن مقررات یا هنجارها، یا رفتار تهدید کننده ابراز می شود. فرد در صورتی خصومت نشان می دهد که احساس کند تهدید شده یا عاجز است. هدف رفتار خصمانه، مرعوب کردن طرف مقابل یا جریحه دار کردن احساسات اوست و می تواند به پرخاشگری جسمانی منجر شود . پرخاشگری جسمانی رفتاری است که طی آن فرد به دیگری حمله می کند یا به او صدمه می زند یا اموال وی را تخریب می کند. پرخاشگری کلامی و جسمانی هر دو به معنی صدمه زدن به دیگری یا تنبیه کردن او یا واداشتن وی به اطاعت است(چراغی، 1394).

مشخصات

پرسشنامه خشم: پرسشنامه خشم توسط باس و پری(1992) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 29 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد، پرخاشگری بدنی، پرخاشگری کلامی، خشم، خصومت را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط چراغی(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 29گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0