<span itemprop="name">پرسشنامه تعارض شغلی ریزو و همکاران</span>

تعارض شغلی: تعارض نقش تداخل در فعاليتهاي يك نقش با نقش ديگر است و معمولا به مشكلات زيادي نظير استرس، اضطراب، خستگي و غيره منجر مي شود. ابهام: ابهام نقش به عنوان فقدان وضوح اطلاعات در بارة انتظارات مرتبط با موفقيت يك شخص تعريف شده است. ابهام نقش مي تواند به واكنشهاي متناقض، احساسات تنش، كاهش اعتماد به نفس و نارضايتي در فرد منجر شود.بعضي از مديران به علت ناتواني سعي كردند با توسل به شيوه هاي قهرآميز، تضاد و اختلاف نظرها را در سازمان­هاي خود سركوب كنند. در حالي كه تحقيقات نشان داده است سازمان هايي كه در آنها تضاد كمتري وجود د ارد، اغلب در محيط هاي رقابتي با شكست مو اجه مي­شوند؛ چرا كه اعضاي چنين سازمان هايي آن چنان متجانس هستندكه براي سازگاري يا تطبيق خود با شرايط محيطي آمادگي كمي دارند يا چنان از وضع موجود راضي هستند كه تصور مي كنند به بهبود وضع موجود نيازي ندارند. در حالي كه تعارض به مثابة خون تاز­ه­اي در ر­گ­هاي سا­زمان هاي پر تكاپو، پيشرو و توفيق طلب  است و سر و كار داشتن با تعارض در قلب مديريت هر سازماني نهفته است(میرتسلیمی، 1392).

مشخصات

پرسشنامه تعارض شغلی: پرسشنامه تعارض شغلی توسط ریزو و همکاران (1970) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 13 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه دو بعد ابهام نقش و تعارض نقش را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط میرتسلیمی(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 13گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0