<span itemprop="name">پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی تاکمن</span>

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی: به معنی مسامحه  کردن، طفره رفتن و تعامل ورزیدن مشتق شده است که معنی تحت الحفظی آن به تعویق انداختن کارها به روز دیگر است.و به عبارت دیگر  اهمال کاری یک ویژگی و نقص رفتاری است که به شکل عقب انداختن یک تکلیف یا یک تصمیم گیری نمایان می شود(چراغی نیا، 1393). اهمال کاری یا به آینده موکول کردن کارها عادتی است که در بسیاري از افراد وجود دارد تا جایی که پژوهشگران بر این باورند که این ویژگی از تمایلات ذاتی انسان است. اهمال کاری عملی است که در نظر اول، هدفش خوشایند کردن زندگی است ولی در اغلب موارد جز استرس، به هم ریختگی و شکستهاي پیاپی، پیامد دیگري ندارد و این نکته هم قابل ذکر است که اهمال کاری  همیشه مسأله ساز نیست، اما در اغلب موارد می تواند از طریق ممانعت از پیشرفت و عدم دسترسی به اهداف، پیآمدهاي نامطلوب و جبران ناپذیري به همراه داشته باشد (استیل،2007).

یکی از کلیدهای درک پیشرفت تحصیلی، اهمال کاری تحصیلی است، که به عنوان یکی از جدی ترین مشکلات زندگی روزمره و آموزشی در جوامع مدرن امروزی اهمال کاری تحصیلی عنوان شده است(گوش و روی، 2017). علی رغم اینکه در سال های اخیر مطالعات گسترده ای در زمینه اهمال کاری صورت گرفته است مکانسیم های این پدیده پیچیده هنوز ناشناخته مانده است(میچالوسکی و همکاران، 2017). اهمال کاری تحصیلی، طفره رفتن از انجام تکالیف، غفلت از آماده شدن برای امتحان و نوشتن مقالات تا آخرین روزها و لحظات ترم تحصیلی می‌باشد(هن و گورشیت، 2014).

مشخصات

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی: پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی توسط تاکمن(1991) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 12 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط چراغی نیا(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 12گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0