<span itemprop="name">پرسشنامه استراتژی های مدیریت دانش هانسن و همکاران</span>

استراتژی های مدیریت دانش: ما بتوانیم درک صحیح از کارکرد مدیریت دانش و استراتژی هایی که در این بخش وجود دارند داشته باشیم تا بتوانیم از این مزیت رقابتی پایدار استفاده کنیم. محققین برای بهبود مدیریت دانش تجربه­­های کسب و کار را مورد مطالعه قرار دادند  و سه نوع استراتژی مدیریت دانش تحت عنوان «سیستم محور» (به دنبال سند و ذخیره سازی در پایگاه داده­ها) و « انسان محور» (به دنبال توسعه شبکه ای از مردم برای برقراری ارتباط ایده­ها) و استراتژی های پویا که ترکیبی از دو استراتژی فوق است ارائه نموده­اند(نظافتی و همکاران؛1391).

استراتژی انسان محور: منظور از استراتژی انسان محور این است که با ارزش ترین دانش، دانش ضمنی موجود در ذهن مردم بوده و ارتباطات مستقیم فرد به فرد و روابط اجتماعی نقش مهمی در آن ایفا می کند. استراتژی سیستم محور: استراتژی سیستم محور بر توانایی ایجاد، ذخیره،  به اشتراک گذاری و استفاده از مستندات دانشی یک سازمان تاکید دارد (نظافتی و همکاران، 1391).استراتژی پویا (ترکیبی): چوی و لی، نشان دادند مجموعه ای مرکب از استراتژی های انسان گرا و سیستم گرا منجر به عملکرد بهتری می گردد، این استراتژی، ترکیبی از مفاهیم استراتژی های انسان محور و سیستم محور است که بر دانش صریح و ضمنی تمرکز دارد. ترکیب دانش ضمنی و صریح شامل به اشتراک گذاری دانش نیز می شود. به اشتراک گذاری دانش، دانش موجود را پربارتر ساخته و به ایجاد دانش جدید کمک می کند (توکلی، 1393).

مشخصات

پرسشنامه استراتژی های مدیریت دانش: پرسشنامه استراتژی های مدیریت دانش توسط هانسن و همکاران  (1999) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 12 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد استراتژی های سیستم محور، استراتژی های انسان محور و استراتژی های پوبا(ترکیبی) را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط توکلی(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 12گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0