<span itemprop="name">پرسشنامه مسئولیت اخلاقی کارول</span>

مسئولیت اخلاقی: پايبندي به اصول اخلاقي، انجام كارهاي درست، عدالت، انصاف و احترام به حقوق مردم را در بر‌مي گيرد. مظهر مسئولیت اخلاقی، استاندارها، هنجارها و یا انتظارات است که منعکس کننده برای همه افراد جامعه، چه مصرف کننده، کارکنان، سهام دارن مبنی بر  عادلانه رفتار شدن با آنهاست. برای اصطلاح مسئولیت اخلاقی تعاریف گوناگونی ارائه شده است، برخی آن را به معنای قابلیت مدح و ذم دانسته اند و بر خی دیگر به معنای توانایی و قابلیت توضیح و تفسیر یک رفتار و یا یک صفت می دانند، عده ای نیز آن را به عنوان پاسخگو بودن فرد زمانی که بتواند اهداف خود را آزادانه انتخاب کند و بر اساس آن رفتار بنماید دانسته اند چرا که معتقدند که فرد تنها در این صورت در برابر عمل خود مسئول است(فیلوزس و فین، 2011).

می توان گفت تعریف های پیش گفته به نوعی پیامدهای مسئولیت اخلاقی است که در تعریف آن گنجانده شده است. تعریف این سازه و تفکیک آن از سایر مسئولیت های انسان با توجه به منش و هدف مسئولیت اخلاقی امکان پذیر است.این مسئولیت همانند هر مسئولیتی مبتنی بر وظایف اخلاقی است؛ زیرا مسئولیت همیشه با وظیفه برابر می نشیند. پس می توان گفت: مسئولیت اخلاقی، تعهد است در برابر وظایف اخلاقی(والکر و پارنت، 2010).

مشخصات

پرسشنامه مسئولیت اخلاقی: پرسشنامه مذکور با بر پایه مدل کارول (2002) در قالب 15 گویه به گونه تفکیکی و با استفاده از مقیاس پنج درجه ای لیکرت طراحی شده است . پرسشنامه در پژوهش حمیدی(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  6صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 15گویه

تفکیک ابعاد: ندارد

شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0