<span itemprop="name">پرسشنامه فرهنگ سازمانی کویین و کامرون</span>

فرهنگ سازمانی :  عبارت است از ارزش‌های مشترک، قواعد، رسوم و روش‌های مشترک در سازمان (جانسیویچ، 2011). مجموعه ارزش‌های مشترک غالب در سازمان (1982)،  مجموعه ارزش‌ها، اعتقادات و فرضیات مشترک در سازمان (دنیسون،2006)، الگویی از ارزش‌ها و باورهای مشترک (دیویس، 1995). درمجموع مي‌توان گفت كه فرهنگ‌ سازمانی عبارت است از مجموعه‌اي از ارزش‌ها،باورها، فرضیات، درك و استنباط و شيوه‌هاي تفكر يا انديشيدن كه اعضاي سازمان در آن‌ها وجوه مشترك دارند و به اعضای سازمان هویت می‌دهد. فرهنگ‌ سازمانی مجموعه‌ای از سیستم‌های اشتراک مفاهیم و ارزش‌گذاری سازمانی است که هم به رفتارها و نگرش‌های اعضای سازمان شکل می‌دهند و هم خروجی‌ها و عملکرد کلی سازمان را کنترل می‌کند. وقتی‌که فرهنگ‌ سازمانی می‌تواند اثری مثبت بررفتارها و نگرش‌های اعضای سازمان و سیاست‌های سازمانی و هم چنان عملکرد کلی سازمان داشته باشد، می‌تواند جو سازمانی مثبت را نیز در سازمان‌ها به ارمغان بیاورد(بینا، 1393).

مشخصات

پرسشنامه فرهنگ سازمانی : پرسشنامه فرهنگ سازمانی توسط کامرون و کویین(2006) طراحی و اعتباریابی شده است. این مقیاس دارای 23 گویه 5 گزینه‌ای از نوع لیکرت و شامل شش بُعد می‌باشد: بعد خصوصیات حاکم بر سازمان، بُعد رهبری سازمانی؛ بعد مدیریت کارکنان؛ بعد انسجام سازمانی؛ بُعد تاکید و تمرکز بر راهبردهای سازمان؛ و بعد معیارهای موفقیت می‌باشد. پاسخگویان می‌بایست از بین 5 گزینه، یک گزینه را از 1 انتخاب نمایند. این پرسشنامه توسط بینا(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 23گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0