<span itemprop="name">پرسشنامه رفتار مدنی سازمانی بل و منگوک</span>

رفتار مدنی سازمانی : یک نوع رفتار ارزشمند و مفید است که افراد آنرا به صورت دلخواه و داوطلبانه از خود بروز می دهند، و نظارت بر محیط به منظور شناسایی فرصت ها و تهدیدات حتی با هزینه شخصی نمونه ای از این رفتارهاست(ارگان و همکاران، 2006). نوع دوستی: این بعد انسان را از تنگ نظری و حصار خود محوری خارج ساخته، موجب می شودتا در برابر دیگران، از خود ایثار، فداکاری و گذشت نشان دهد(چریستی، 2003). احترام و تکریم: این بعد بیان کننده نحوه رفتار افراد با همکاران، سرپرستان، و مخاطبان سازمان است. (ارگان و همکاران، 2006). جوانمردی: این بعد به شکیبایی در برابر موقعیت های مطلوب و مساعد، بدون اعتراض، نارضایتی و گلایه مندی اشاره می کند(ویوان و همکاران، 2007). وجدان کاری: رفتاری است که فراتر از الزامات تعیین شده به وسیله سازمان در محیط کار می باشد و افرادی که دارای رفتار شهروندی مترقی هستند در بدترین شرایط به کار ادامه می دهند (ارگان و همکاران، 2006). رفتار مدنی: مستقیماً به وسیله سیستم های رسمی پاداش در سازمان طراحی نشده اند، اما باعث ارتقای عملکرد سازمان می شود(کیانی، 1392) .

مشخصات

پرسشنامه رفتار مدنی سازمانی: پرسشنامه  توسط بل و منگوک (2002) ساخته و شامل 20 گویه بوده و در قالب 5 بعد نوع دوستی، تکریم و تواضع، جوانمردی، وجدان کاری، رفتار مدنی بوسیله مقیاس 5 امتیازی لیکرت  می سنجد.

تعداد صفحات:  12صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 20گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0