<span itemprop="name">پرسشنامه تنظيم شناختی هيجان گارنفسکی و همکاران</span>

تنظيم شناختی هيجان: تنظیم هیجان فرایندي است که از طریق آن افراد هیجان هاي خود را به صورت هشیار یا ناهشیار تعدیل می کنند (خلیلی، 1393). تنظیم شناختی هیجان به استراتژی هایی اشاره دارد که در جهت کاهش، ادامه یا افزایش هیجان استفاده می شوند (گروس ، 2007). به عبارت دیگر تنظیم شناختی هیجان عبارت است از فرایندهای بیرونی و درونی درگیر در راه اندازی، ادامه دادن و تنظیم رخدادها، تنش ها و بیان احساسات. تنظیم شناختی هیجان به فرایندهای  درونی که در جهت تنظیم هیجانات در گیر هستند مثل فرایندهای شناختی هیجان و تاثیرات بیرونی مانند والدین مربوط می گردد(خلیلی، 1393). از آنجا که تنظیم شناختی هیجان نحوه کنترل و پردازش شناختی هیجانات فرد در هنگام مواجهه با شرایط خاص از جمله شرایط سخت و ناگوار می باشد (گارنفسکی و گرایچ 2006) ، می توان گفت راهبردهاي تنظیم شناختی هیجان از همبسته هاي اساسی بسیاری از رفتار های مخاطره جویانه هستند. در این زمینه می توان به رفتار مخاطره جویانه ایده پردازي خود کشی و آسیب شناسی روانی آن اشاره کرد که از همبسته های اساسی راهبردهاي تنظیم شناختی هیجان می باشد (خلیلی، 1393).

مشخصات

پرسشنامه تنظيم شناختی هيجان: گارنفسکی، کرایچ و اسپین هاون(2001) مقیاسی را تحت عنوان “پرسشنامه ی تنظیم شناختی هیجان” تهیه کرده اند که به وسیله ی آن میزان مولفه های شناختی هشیار تنظیم هیجان تعیین می شوند. این پرسشنامه خود گزارشی از 36 گویه تشکیل شده است که در یک طیف پنج درجه ای لیکرت نمره گذاری می شود. تعداد نه راهبرد تنظیم هیجانی ادراکی از طریق اصول تحلیل مولفه تشخیص داده شده اند. راهبردهای هفت گانه ی مطرح شده توسط این پژوهشگران در فصل اول و به هنگام معرفی مفهوم تنظیم شناختی هیجان تعریف و توصیف شدند. پرسشنامه توسط خلیلی(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  14صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 36گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0