<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری گردشگری</span>
تاریخ انتشار:
19 ژانویه 2021
دسته بندی:

 تعريف گردشگري: گردشگري به مجموعه فعاليتي اطلاق مي شود که در جريان مسافرت يک گردشگر اتفاق مي افتد . اين فرايند شامل هر فعاليتي از قبيل برنامه ريزي سفر، مسافرت به مقصد ، اقامت ، بازگشت و حتي يادآوري خاطرات آن نيز مي شود . همچنين فعاليت هايي را که گردشگر به عنوان بخشي از سفر انجام مي دهد نظير خريد کالاهاي مختلف و تعامل ميان ميزبان و مهمان را نيز در بر مي گيرد . به طور کلي مي توان هرگونه فعاليت و فعل و انفعالي را که در جريان سفر يک سياحتگر اتفاق مي افتد را گردشگري تلقي کرد.اين تعريف چهار مرحله از فعاليت مصرف کننده را دربر مي گيرد :

  • اقدامات اوليه نظير کسب اطلاعات ، پرس و جو از اقوام و دوستان ، نگه داري جا يا برنامه ريزي براي يک بازديد روزانه و آماده شدن براي سفر.
  • مسافرت به مقصد و بالعکس که احتمالا شامل توقف شبانه در مسير نيز مي شود .
  • فعاليت هايي که در مقصد انجام ميشود و ممکن است به صورت يکنواخت و معين يا بسيار متنوع باشد.
  • فعاليت هاي بعد از سفر نظير چاپ عکس و گفت و گو و بحث درباره تجارب سفر.

اين مراحل متوالي نقطه آغاز خوبي براي تحليل فعاليت گردشگري هستند و ديدگاه روشني را درباره چگونگي و دلايل انجام سفر و نقطه نظرهاي افراد درباره عوامل با ارزش هر سفر و همچنين نکات مهمي را درباره توانايي يک مقصد در جلب دوباره مشتري پيش روي ما قرار مي دهند .همچنين برخي از صاحب نظران ، گردشگري را در قالب يک شبکه مبدا – مقصد مورد بررسي قرار داده اند .  براي مثال تعريفي از پيرس در رابطه با گردشگري را در زير آورده ايم :گردشگري فعاليتي چند جانبه بوده و از آنجاکه در مراحل مختلف آن از مبدا تا مقصد ، خدمات گوناگوني درخواست و عرضه مي شود از لحاظ جغرافيايي نيز پيچيده است . علاوه بر اين احتمالا در کشور يا منطقه اي تعداد زيادي مبدا يا مقصد وجود دارد که اغلب آنها داراي هر دو خصوصيت حرکت (مبدا) و پذيرش(مقصد) هستند.(سقایی،1385،ص 21).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 140صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0