<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری کار تیمی</span>
تاریخ انتشار:
11 ژانویه 2021
دسته بندی:

مفهوم و تعریف کار تیمی :کار تیمی، به معنای کار کردن با هم، برای یک هدف مشترک است. برای ایجاد کار تیمی در یک حوزه کاری افراد گروه باید بر روی هدف و روش دست­یابی به آن، توافق داشته باشند(رابینز و استفن پی، ترجمه پارسائیان و اعرابی، 36:1384). کار تیمی یک پاسخ کوتاه مدت به مسائل مربوط به فرایند تولید و کسب سود نیست. زمان زیادی لازم است تا تیم شکل بگیرد وپیشرفت کند. کار تیمی بهترین ابزار برای بازگشت کوتاه مدت سرمایه نیست؛ ولی زمانی که با تعدیل نیرو رو به رو شده باشیم، احتمالآً می توان کار تیمی را به عنوان تنها راحل دانست چرا که تجربه نشان داده، خلاقیت و نوآوری را فقط زمانی می توان در عمل پیاده کرد که گروه­هایی از افراد که دارای اهداف مشترکی هستند با همدیگر کار کنند (نوری، 53:1388). يك تيم به تعداد كمي از افراد گفته مي شود كه داراي مهارت هاي تكميل كننده يكديگر بوده و داراي مقاصد، اهداف، و رويكردي مشترك اند كه بر مبناي آنها به هم پيوند مي خورند و به يكديگر تكيه مي كنند. (ابراهیمی و میرترابی، 43:1389).

مفهوم نسبتآً جدیدی که می­تواند بیانگر تغیر تمرکز سازمان­ها به سود افراد باشد، مفهوم کار تیمی است زیرا بسیاری از فعالیت­های امروزی سازمان­ها در حدی از پیچیدگی قرار دارند که افراد نمی­توانند همچون گذشته با فعالیتی فردی، به انجام موفق این امور در سازمان­ها نائل گردند. لذا مدیران به تدریج به این نتیجه رسیده­اند که برای اجرای فعالیت­های پیچیده سازمان، نیازمند کارکنانی هستند که در قالب تیم­های چند نفره با تخصص­های مکمل در جهت پیشبرد اهداف سازان عمل کنند (کارکوس و تورم 179:2008). کار تیمی متشکل از دو يا چند فرد كه با الگويي پايدار از روابط، به طور منظم با يكديگر در كنش متقابل هستند و داراي اهدافي مشترك مي باشند، به گونه اي كه وجود تمامي افراد گروه براي برآوردن نيازهاي فرد فرد اعضاي آن ضروريست (سالاس و همکاران56:2004).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 44صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0