<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری  فناوری  اطلاعات</span>
تاریخ انتشار:
21 ژانویه 2021
دسته بندی:

به دنبال پرتاب ماهواره اسپوتنيك به فضا در سال 1957ميلادي علاقه بي‌سابقه در پيشرفت مكانيزم‌ها و مؤسسه‌هايي كه گردآوري، ذخيره‌، بازيابي داده، اطلاعات، و دانش را فراهم مي‌كردند ظهور يافت. در اين دوره بر روش‌ هاي دانشمندان در گزارش كردن يافته‌هايشان و چگونگي اشاعه اين يافته‌ها تاكيد شد (نوروزی و ولایتی، 1388 ب، ص.26).در دنياي امروز اطلاعات نه تنها به عنوان يكي از منابع و دارايي‌هاي اصلي سازمان‌ها شناخته مي‌شود بلكه در حكم وسيله و ابزاري براي مديريت اثربخش بر ساير منابع و دارايي‌هاي سازمان (منابع مالي، نيروي انساني و غيره) نيز محسوب مي‌شود و لذا از اهميت و ارزش ويژه‌اي برخودار گشته است. اما اين ارزش تنها در صورتي محقق و دست يافتني خواهد بود كه اطلاعات بتوانند در زمان مناسب، با كيفيت مطلوب و امنيت قابل قبول در اختيار افراد مناسب قرار گيرد و ارتباطات به صورت مطلوب و بهينه در سازمان برقرار گردد. از اين رو است كه فناوري اطلاعات كه زمينه‌ساز انتقال، جابجايي، بكارگيري و مديريت موثر اطلاعات در كشورها است، از اهميتي حياتي برخوردار گشته است (ناصري؛ نوروزي، 1386، پيشگفتار).

فناوري را با دو روش مي‌توان با اطلاعات پيوند زد. ذخيره‌سازي و انتقال اطلاعات. فناوري اصلي در هر دو فرايند يكسان است، زيرا هر دو به قابليت توليد، ذخيره‌سازي و بازيابي داده‌هاي رقومي متكي هستند.همچنین امروزه در تولید و اشاعه ‌اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات و مهار، بسیار اهمیت یافته است. فعالیت‌های فناوری پیشرفته به ویژه در زمینه ‌فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات نه تنها به تسریع جریان‌های اطلاعات کمک بزرگی می‌کنند بلکه به عنوان یک ابزار در تولید اطلاعات و پردازش و اشاعه ‌آن موُثرند. اکنون کشورهایی جریان اطلاعات را دست گرفته‌اند که فناورهای پیشرفته را به لطف نیروهای زبده و متخصص خود در اختیار دارند، اطلاعات خام را مانند مواد اولیه از کشور‌های در حال توسعه می‌گیرند و پس از پردازش سریع و دقیق، همان اطلاعات را در اختیار دیگر کشور‌ها قرار می‌دهند و از این راه هم جریان را به نفع خود هدایت می‌کنند و هم درآمد هنگفتی به دست می‌آورند (نوکاریزی، 1386، ص.179-182).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 54 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0