<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری فرایند</span>
تاریخ انتشار:
13 ژانویه 2021
دسته بندی:

فرايند چيزي جز مجموعه اي از وظايف مرتبط به هم و در کنار يکديگر براي خلق نتيجه اي ارزشمند براي مشتري نيست. تعريفي که به ظاهر ساده به نظر مي رسد اما استفاده از اين روش در تمامي امور مديريت مانند سازماندهي‌، حقوق و دستمزد، برنامه‌ريزي منابع انساني و… تحولي شگرف در سازمان­ها ايجاد مي کند که متفاوت از روش کنوني سازمان­هاست(رضایی و همکاران، 1392).جهت رقابتی شدن و رقابتی ماندن، روی آوردن به فرايندها امری ضروری است. کافی است به جای ديدن سازمان از منظر عمودی و نمودارهای عريض و طويل سازمانی، سازمان را به صورت افقی نگريست. آن وقت است که فرايندها پديدار شده و خود را نشان می دهند. برای اين­که به سمت فرايند محوری برویم و مديريت برمبنای فرايند را در سازمان پياده سازی کنيم، ابتدا می بايست فرايندها را به طور دقيق و کامل موردشناسايی قرار دهيم.

پس از آن می بايست اهميت اين فرايندها به همه دست اندرکاران تفهيم شود و ارتباطات، نام آنها و وروديها و خروجي­های آن­ها برای همه افراد ملموس باشد. برای اطمينان از کارکرد درست فرايندها، می بايست پيشرفت آنها توسط معيارهای دقيق اندازه گيری شود و درنهايت اينکه مديريت فرايندگرا در تمامی سازمان جاری باشد. مديريت فرايندگرا تنها مسئوليت انجام وظايف يک اداره نيست بلکه درپی اجرای سراسری فعاليتهای سازنده يک فرايند است که ارزش را برای مشتری درپی خواهد داشت. در سازمان­های فرايند محور، مدير با مفهوم منفی اداره کردن افراد و زير سلطه داشتن آن­ها، کنار گذاشته شده و رهبری صميمانه جانشين آن شده است. رهبر به افراد ديدگاه، انگيزه و زمينه پيشرفت می دهد، از آن سو نيز همه افراد پذيرای مسئوليت هستند(رمضانیان و پوربخش، 1392).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  37 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0