<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری عملکرد تحصیلی</span>
تاریخ انتشار:
16 ژانویه 2021
دسته بندی:

عملکرد تحصیلی، انجام دادن کاری برای به دست آوردن نتیجه ی مطلوب و برتری و موفقیت در یک مهارت یا گروهی از معلومات است. عملکرد تحصیلی بر مقدار یادگیری آموزشگاهی فرد که از طریق آزمون های مختلف درسی مانند ریاضی، دیکته و … سنجیده می شود، اشاره دارد. به طور کلی عملکرد تحصیلی به موفقیت فراگیران در امور تحصیلی اشاره دارد که بر اساس آزمون های قابل سنجش باشد . در پژوهش هایی که عملکرد تحصیلی را مورد مطالعه قرار دادند، همواره سبک های یادگیری و ویژگی های شخصیتی به عنوان دو متغییر مهم گزارش شده اند (خنک جان،1381).عملکرد تحصیلی و عوامل موثر بر آن به عنوان یکی از متغییر های محوری و اساسی در آموزش و پرورش همواره مورد توجه محققان و روان شناسان تربیتی بوده است . در واقع ، می توان گفت عملکرد تحصیلی دانش آموزان ، سهم عظیمی از پژوهش های موجود در حیطه روان شناسی تربیتی را به خود اختصاص داده است . تعاریف گوناگونی از عملکرد تحصیلی وجود دارد . اتکینسون، عملکرد تحصیلی را توانایی آموخته شده یا اکتسابی فردی می داند. می توان گفت که عملکرد تحصیلی عبارت از موفقیت در گذراندن دروس مختلف توسط دانش آموز یا دانشجو و نشان دادن عملکرد مناسب در جامعه و زندگی خود براساس مطالب آموخته شده است(طباطبایی و همکاران، 1391).

گرونلند (1990) بیان می دارد: عملکرد تحصیلی تغییرات رفتاری فرد است که در اثر یادگیری بر مبنای اهداف از پیش تعیین شده حاصل می شود.متخصصین تعلیم تربیت در تلاش برای ارائه روش های مناسب و مفید جهت استفاده بهینه از فرصت ها و امکانات آموزشی در راستای یادگیری بهتر، عمیق تر و سریع تر هستند. ضمن مخالفت با تعاریف قبلی تدریس که آن را انتقال معلومات به دانش آموزان می دانستند، تدریس را کمک به فراگیر برای تفهیم و درک مطلب می داند. کارل راجرزبیان می دارد، همان طور که در روان درمانی، روانشناس صرفا به بیمار کمک می کند تا مشکلات خودش را بشناسد و به چگونگی رفع آن مشکلات بپردازد، در تدریس نیز دانش آموز خودش مطلب را فذا می گیرد و معلم فقط به او کمک می کند تا به هدف های آموزشی نزدیک گردیده و آنها را فرا گیرد(مقدم، 1364).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 43 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0