<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری رفتار اخلاقی</span>
تاریخ انتشار:
16 ژانویه 2021
دسته بندی:

اهمیت رفتار اخلاقی :سازمانها برای  انجام دادن امور سازمانی خود، علاوه بر معيارهای سازمانی و قانونی، به مجموعه ای  از رهنمودهای اخلاقی و ارزشی نياز دارند كه آنان را در رفتارها و اعمال اداری ياری دهد و نوعی هماهنگی و وحدت رویه را در حركت به سوی شيوه مطلوب جمعی وعمومی ميسر سازد . يکی  ا ز عوامل مهم  درشكل گيری ارتباطات درون سازمانی و شرايط كاركنان، رفتاراخلاقی  کارکنان است كه تاثير قابل ملاحظه ای در بهره وری سازمانی دارد. سازمانها به موضوعهای اخلاقی توجه می كنند، چون مردم از آنها انتظار دارند سطوح بالايی از استانداردهای  اخلاقی  را نشان دهند. سطوح بالای استانداردهای اخلاقی از افرادی كه در سازمان كار می كنند يا در شرايط پرخطر كار می كنند، حمايت می كند.باوفاداری زياد به اصول اخلاقی، عملكرد سازمانی از طريق رضايت كاركنان بهبود خواهد يافت. كاركنانی كه سازمان خود را اخلاقی درک كرده اند آ ن را برای خود مناسب دريافته اند و احتمالاً در افزايش رضايت آنها تاثيرگذار است.

از این گذشته رفتار آدمی به گونه ای نامشهود تاثیر شگرفی بر معادلات گوناگون سازمانی و ملی و در گستره ای وسیع ترجهانی گذاشته و بشر امروزی معیارهای اخلاقی متفاوتری نسبت به گذشته برگزیده و رفتارهای ویژه ای به حسب آن از خود بروز میدهد.به بیانی میتوان اذعان نمود که رفتار آدمی از متغییرهای اساسی دنیانی کنونی است که قادر است بنوبه خود جوامع را با مخاطرات وچالشها و یا فرصتها روبرو نماید. سازمان ها، یکی ازمهمترین نهادهای اجتماعی دوران کنونی هستند که دامنه تأثیر آنها بر شئون مختلف زندگی انسان ها، بسیارگسترده است این نهادها، در متن محیط اجتماعی می رویند و می بالند و به همین دلیل، به عنوان سیستم یپیچیده، همواره در تعامل مستقیم با محیط درونی و بیرونی خود هستند. آنها از یک سو خواهان موفقیت، بقا و حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب هستند و از سوی دیگر موفقیت شان مرهون نحوه برقراری ارتباط و تعامل درست با محیط است. موضوع اخلاق حرفه ای از همین تعامل سرچشمه می گیرد و ماهیت آن به چگونگی سامان دهی رفتار ارتباطی سازمان به عنوان شخصیتی حقوقی با محیط، بر می گردد. (مظاهری راد،1390).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 24 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0