<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری جراحی پلاستیک</span>
تاریخ انتشار:
13 ژانویه 2021
دسته بندی:

جراحی زیبایی (جراحی پلاستیک)جراحی پلاستیک، یک تخصص پزشکی است که با اصلاح یا ترمیم شکل و کارکرد سروکار دارد. ترمیم کارکردی، ساختاری، و زیبایی هرگونه نقص یا بدشکلی بدن انسان را گویند.در حالی که بیش‌تر برای جراحی زیبایی شناخته ‌شده ‌است، جراحی پلاستیک بسیاری از انواع جراحی­های ترمیمی، جراحی دست، جراحی ریز وترمیم سوختگی­ها را هم شامل می‌شود. واژه «پلاستیک» از واژه یونانی “plastikos” به معنای قالب یا شکل‌دهی است؛ کاربرد آن در این­جا هیچ ارتباطی با ماده پلیمری مصنوعی به نام پلاستیک ندارد. جراحی پلاستیک نوین در دو زمینه گسترده تکامل یافته‌است: بازسازی نقص‌های جسمی و زیباترکردن شکل عادی.اصول جراحی در جراحی پلاستیک بر حفظ عروق، جایگزینی بافت مشابه با مشابه، توجه به مناطق کالبدی، و بهبود زخم با به‌حداقل‌رساندن بافت آسیب‌دیده متمرکز است.نخستین شواهد جراحی بازسازی پلاستیک در متون سانسکریت 2600 سال قبل یافت شده­اند.

در هند باستان بسیاری از تبهکاران اعضای بدن قربانیان خود را قطع می­کردند. همچنین، سیستم قضایی در آن زمان برای مجازات مجرمان دستور به قطع اعضای بدن آنها، از جمله بینی می­دادند. بنابراین، طبیعی است که نیاز زیادی به جراحی ترمیمی در آن زمان وجود داشت، نیازی که به ایجاد اشکال ابتدایی جراحی پلاستیک منجر شد. (رجبی، 1388)تکنیک­های امروزی پزشکی که جراحی زیبایی مبتنی بر آن­ها هستند، در سال­های پس از جنگ جهانی اول که سربازان مجروح از جبهه­ها بر می­گشتند، ظاهر شدند. جراحی پلاستیک، با هدف ترمیم  بافت­های نرم بدن، پیشرفت سریع خود را مدیون همین جراحت­ها و سوختگی­های پس از جنگ است. بعدها دو مفهوم از هم متمایز شد: یکی جراحی بازسازنده و دومی جراحی زیبایی. اولی به بازگرداندن ظاهر یک بدن یا عملکرد آن به حالت طبیعی پس از جراحت یا معلولیت اشاره می­کند و دومی به تغییرات بدنی که قبلاً دارای پارامترهای طبیعی بود (بلالی و افشار کهن، 1389)

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  32صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0