<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری بازارگرایی</span>
تاریخ انتشار:
11 ژانویه 2021
دسته بندی:

امروزه جهاني شدن و تسهيل­گري، نه تنها اقتصاد كشورهاي در حال توسعه، بلكه اقتصاد كشورهاي پيشرفته را نيز تحت تأثير قرار داده است. سازمان­ها، تمركز خود را از حداكثر كردن سود صرف به سوي كسب منافع بيشتر از طريق افزايش رضايت مشتريان تغيير داده­اند. فشارهاي رقابتي باعث شده سازمان­ها تنها به فرايندهاي توليد توجه نكنند و به شيوه­هاي تحويل محصولات خود نيز توجه كافي داشته باشند. در طول دو دهه گذشته سناریوی کسب و کار به طور چشمگیری تغییر یافته است(ست، 2005). به­طوریکه توجه به خدمات، حتی از سوی سازمان­های تولیدکننده کالاهای ملموس نیز مورد توجه قرار گرفته است. بخش خدمات در اقتصاد کشورها نقش کلیدي ایفا می­کند به طوري که بیش از هفتاد و پنج درصد تولید ناخالص ملی کشورهاي توسعه یافته، مربوط به بخش خدمات آنها می­باشد و این میزان پیوسته در حال افزایش است. در دنیاي کنونی به دلیل وجود فشارهاي رقابتی شدید، یکی از مهمترین راهبردهایی که سازمان­ها از طریق آن می­توانند به مزیت رقابتی پایدار دست یابند، بهبود کیفیت خدماتشان است(روستا و مدنی، 1389).

به دلیل تنوع خدمات، تعریف آنها همواره کاري دشوار بوده است. آنچه این امر را پیچیده­تر می­کند این واقعیت است که به دلیل نامحسوس بودن اکثر داده­ها و ستاده­ها، غالباً درك و تشخیص راه­هاي انجام و عرضه خدمات آسان نیست. کلمه خدمت وسعت و تنوع معانی وسیعی دارد و این ویژگی به ابهام زیادي در مفهوم آن در متون مدیریتی منتهی شده است(حسینی و قادری، 1389). در اقتصاد، خدمت عموماً شق غیرمادی کالا در نظر گرفته می­شود. در عمل، به هر حال، خدمت معمولاً به عنوان عمل اقتصادی شامل هم تأمین­کننده­ها و هم مردم برای ایجاد ارزش تعریف می­شود(میرغفوری و همکاران، 1391). خدمت فعالیت یا مجموعه­اي از فعالیت­ها که کم و بیش اما نه ضرورتاً داراي ماهیت غیر ملموس بوده و میان مشتریان و ارائه دهندگان خدمات یا سرویس­هاي خدماتی براي رفع مشکلات مشتریان روي می­دهد(گرونروس، 1991).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 37 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0