<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری امنیت عمومی</span>
تاریخ انتشار:
27 ژانویه 2021
دسته بندی:

امنيت واژه عربي از ريشه «امن» است و تعاريف گوناگوني كه تقريبا معاني يكساني را مي رساند از آن به دست آمده است.  در فرهنگ فارسي عميد، امنيت به: « در امان بودن ايمني، بي ترسي، آرامش و آلودگي» معنا شده است (عميد، 1360: 25)در دانشنامه سيلسي امنيت در لغت، فراغت از هر گونه تهديد يا حمله يا آمادگي براي رويارويي با هر تهديد و حمله آمده است. (آشوري، 1366: 38)همچنين به صورت نسبتا جامع در فرهنگ علوم سياسي، امنيت چنين تعريف شده است.1- تضمين ايمني، قراردادهاي تنظيمي سياسي براي كاهش احتمال بروز جنگ، برقراري مذاكره به جاي محاربه و قصد حفاظت از صلح به عنوان شرط طبيعي بين دولت ها2- مصوئيت از تصرف اجباري و دور ماندن از خاطرات و تعديات به حقوق و آزادي هاي مشروع (آقابخش، 1376: 384). در فرهنگ انگليس آكفورد، امنيت به معناي: «در حفظ بودن، فراغت از خطر يا اضطراب و تشويق» آمده است.

در فرهنگ معين، امنيت به «ايمن شدن، در امان بودن و بي بيمي» معنا شده است. (معين، 1360: 157)در لغت نامه دهخدا به «امنيت» به معناي بي خوفي و امن بودن، بي بيمي، ايمني، ايمن شدن و در امان بودن آمده است (دهخدا، 2894)امنيت يعني رهايي نسبي از جنگ (بوزان،‌: ص 26)لاروني مارتين (Lurene Mavtin) در خصوص تعريف امنيت مي گويدكه: “امنيت عبارت از تضمين رفاه آتي مي باشد” اين تعريف گر چه بر مبناي نگرشي وسيعتري از امنيت صورت گرفته اما اينكه امنيت بخودي خود بتواند، باعث تضمين رفاه گردد جاي سوال است اما در اين امر شكي وجود ندارد كه امنيت از لازمه هاي رفاه مي باشد جان ئي ،‌مورز (Johne.Morrz) مي گويد كه امنيت عبارت از رهايي نسبي از تهديدات زيان بخش مي باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  38 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0