<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری ادراکات مصرف کننده</span>
تاریخ انتشار:
1 فوریه 2021
دسته بندی:

وفاداری واژه ای مثبت است . دوستان و همسران از یكدیگر انتظار وفاداری دارند و از كسانی كه مشكلات را می‌فهمند و همیشه برای حل آنها مشاركت می‌كنند، انتظار وفاداری وجود دارد . در بیشتر موارد وفاداری به مردم ، شركت‌ها و محصولات نسبت داده می‌شود. وفاداری اصولاً دوطرفه و مبتنی بر همكاری است ولی وقتی كـــه وفاداری در رابطه با مشتری مطرح می‌شود تعریف سنتی معتبر نیست. «تئوری وفاداری مشتری» در ادبیـــــــات مدیریت بین‌المللی مفهومی نسبتاً جدید است (www.pfeiffer.com). در استراتژی مشتریان، وفاداری برای هر ســازمانی اهمیت استراتژیك دارد .«ریچارد اولیور» مفهوم وفاداری را به این شكل تعریف می كند : «حفظ تعهد عمیق به خرید مجدد یا انتخاب مجدد محصول یا خدمات، به طور مستمر در آینده، به رغم اینكه تأثیرات موقعیتی و تلاش‌های بازاریابی به صورت بالقوه می تواند باعث تغییر در رفتار مشتری شود” (Oliver,1997) .

این تعریف ممكن است محدود باشد، درواقع تعهد مشتری نتیجه این است كه یك سازمان مزایایی را برای مشتریان ایجاد كند به طوری كه آنها افزایش خرید از آن سازمان را حفظ كنند.. بهبود یافتن رضایت مشتری و در نهایت وفاداری او منافعی را برای سازمان در بردارد، سازمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به طور روز افزون در پی کسب رضایت مصرف‌کنندگان به عنوان اسلحه رقابتی هستند. زیرا بنیان‌هاي سنتی تفکیک مانند ویژگی‌هاي کالا، قیمت و توزیع دیگر جوابگو نیستند. مشتریان به سادگی می توانند قیمت‌ها و ویژگی‌های محصول را به لطف انفجار اطلاعات اینترنتی مقایسه کنند.  این بدان معنی است که تفکیک بر مبناي کالا یا خدمت دشوار است. زیرا ویژگی کالا و خدمت را به آسانی می‌توان کپی کرد. بسیاري از سازمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برنامه‌های وفاداري مصرف‌کنندگان را به عنوان بخشی از فعالیت‌هاي توسعه روابط گسترش داده‌اند (Biggs & Swailes,2006,130).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  28صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0