<span itemprop="name">مفهوم ومبانی نظری مشارکت در تصمیم گیری</span>
تاریخ انتشار:
23 مارس 2021
دسته بندی:

مشاركت در تصميم­گيري: مشارکت به‌عنوان نوعي درگيري احساسي ـ رواني يک شخص در يک موقعيت گروهي تعریف شده است که فرد را به ياري رساندن و همکاري کردن در پيشبرد اهداف گروه و پذيرفتن مسئوليت بخشي از آن دلگرم و تشويق‌ مي‌‌کند. (اونز، 1987) کرت لوين مشارکت را این‌گونه تعريف کرده است: «هرگاه مردم فرصت بيان انديشه‌هاي خود را بيابند و در تصميمي که بر سرنوشت آنان اثر مي‌گذارد، شرکت جويند، به خلاقيت و نوآوري بيشتري روي مي‌آورند و به پذيرش مسئوليت وابسته مي‌شوند.» (لوين، 1982).

به كنش متقابل اجتماعي كه در آن افراد يا گروه‌ها، كار و فعاليت خود را به صورتي كم و بيش سازمان‌يافته و با كمك متقابل به هم مي­آميزند تا هدفي مشترك تحقق پذيرد، مشاركت گويند. (ساروقي ،1370) چند مفهوم اساسي مشارکت به شرح زیر است: مشارکت، درگير شدن فکري و عاطفي فرد در وضع و حال گروهي است که آنان را برمي‌‌انگيزد تا براي دست‌يابي به اهداف گروهي در مسئوليت شريک شوند.مشارکت، درگير شدن فرد در فراگرد تصميم‌گيري است..‌ مشارکت، وارد کردن هدف‌هاي گروهي در حوزه‌ هدف‌هاي فردي و نیز پرورش و بالنده کردن هستي است. (طوسي، 1372).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 31 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0