<span itemprop="name">مفهوم ومبانی نظری رقابت پذیری</span>
تاریخ انتشار:
21 مارس 2021
دسته بندی:

رقابت پذيري (توان رقابتي): از جمله اولین کسانی که موضوع رقابت‌پذيري را مطرح نمود مايکل پورتر (1985) مي‌باشد. وي رقابت‌پذيري را در سه سطح ملی، صنعت و بنگاه مورد توجه قرار داده است. در سطح بنگاه پورتر معتقد است. توان رقابتی عبارت است میزان ارزش بیشتری که یک شرکت قادر است نسبت به ساير رقبا ايجاد نماید به عبارت دیگر توان رقابتي عبارت از ميزان فزوني جذابيت پيشنهادهاي شركت در مقايسه با رقبا از نظر مشتريان است. يا مزيت رقابتي تمايز در ویژگی‌ها يا ابعاد هر شركتي است كه آن را قادر به ارائه خدمات بهتر از رقبا (ارزش بهتر) به مشتريان مي‌كند.

به عبارت ديگر مزيت رقابتي ارزش‌های قابل ارائه شركت براي مشتريان است به نحوي كه اين ارزش‌ها از هزينه‌هاي مشتري بالاتر است. مفهوم توان رقابتي، ارتباط مستقيم با ارزش‌هاي مورد نظر مشتري دارد به نحوي که در يک طيف مقايسه‌اي هر چه قدر ارزش‌هاي عرضه شده يک سازمان به ارزش‌هاي مورد نظر مشتري نزديکتر يا با آن منطبق‌تر باشد مي‌توان گفت که سازمان، نسبت به رقباي خود در يک يا چند معيار رقابتي داراي برتري و توان است (مهری و خداداد حسینی، 1383، 190). از ديدگاه کيگان (1390) رقابت‌پذيري عبارت است از ميزان فزوني جذابيت پيشنهادهاي شركت در مقايسه با رقبا از نظر مشتريان است و يا بارني (2001) معتقد است رقابت‌پذيري توانايي شركت‌ها در جذب نظر مشتريان نسبت به رقبا، با تكيه بر قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي سازماني است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 52صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0