<span itemprop="name">مفهوم ومبانی نظری الگوی دانشگاه اسلامی و ایرانی</span>
تاریخ انتشار:
3 مارس 2021
دسته بندی:

برداشتها وديدگاهاي مختلفي ازدانسگاه اسلامي هسست كه درزيربه آنها اشاره مي كنيمصورتگرايى‏:برخى از صاحب نظران و كسانى كه به دنبال اسلامى كردن يا اسلامى شدن دانشگاه هستند، بر رعايت ظواهر و شعائر در رفتار فردى و جمعى دانشگاهيان، فضاى ظاهرى دانشگاه و وضع ظاهر و پوشاك دانشجويان و اساتيد و نوع روابط دانشجويان پسر و دختر و غيره تأكيد دارند. به تعبير ديگر بيشتر به دنبال اين هستند كه دانشگاه را در حوزه‏ى رفتار دينى اسلامى كنند.تشكيل كميته‏هاى انضباطى، گروههاى امر به معروف و نهى از منكر، گزينش دانشجو با معيارهاى شريعت محور، طرح انطباق در دانشكده‏هاى علوم پزشكى و… از اقداماتى است كه حداقل توسط طراحان و طرفداران اين ديدگاه براى اسلامى كردن دانشگاه صورت گرفته است.

معناگرايى‏:  برخى از صاحب نظران نگاهى عميق‏تر، دقيق‏تر و علمى‏تر به بحث دارند. دانشگاه اسلامى را نه در سطح و ظواهر و ساختار بيرونى، كه در معنا، باطن و لايه‏هاى زيرين جستجو مى‏كنند. البته نه اينكه ظواهر و ساختار بيرونى براى آنها اهميت ندارد، بلكه ظواهر، شعائر و ساختار بيرونى را ميوه‏هاى دانشگاه اسلامى مى‏دانند و ريشه و مبنا را ارزش‏هاى درونى الهى، انسانى، اسلامى سازى علوم اجتماعى – انسانى و حتى طبيعى مى‏دانند و بر اين باورند، اگر ريشه‏ها اصلاح نشود ساختار بيرونى اصلاح نمى‏شود. معناگرايى را مى‏توان به “معناگرايى علمى” و “معناگرايى ارزشى” تقسيم كرد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:59صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0