<span itemprop="name">مروری بر مفهوم سرمایه فکری</span>

مروری بر مفهوم سرمایه فکری: پیتر دراکر (1993) اندیشمند معروف علم مدیریت می گوید : ما در حال وارد شدن به یک جامعه دانشی هستیم که در آن  منابع اقتصادی ، منابع طبیعی و نیروی کار بیشتر و … منابع اصلی نیستند ، بلکه منبع اقتصادی  اصلی دانش خواهد بود . دانش به عنوان یکی از مهمترین اجزای  دارایی های نامشهود محسوب می شود . اگر در گذشته بیشتر دارایی های سازمان ها مشهود بوده اند  ولی امروزه قسمت اعظم دارایی ها نامشهود هستند. در اقتصاد دانشی ، موفقیت سازمانها به توانایی مدیریت داراییهای نامشهود بستگی دارد. برای اینکه بتوانیم این داراییها را مدیریت کنیم ، ابتدا باید آنها را شناسایی و اندازه گیری کرده و در نهایت بتوانیم آنها را مدیریت کنیم ( قنبرزاده، 1391).

اولین کاربردها از مفهوم سرمایه فکری به دهه 60 بازمی گردد ، که برای اولین بار این واژه در سال 1969 توسط جان کنت  گالبرایت اقتصاد دان معروف به منظور توضیح بین شکاف مابین ارزش دفتری و ارزش بازار موسسات مطرح گردید. قبل از آن پیتر دراکر اصطلاح ( کارکنان دانش ) را به کار برده بود( سلطانی، 1392). از آن زمان محققین بسیاری در صدد تبیین مفهوم سرمایه فکری  به واسطه تاثیر قابل توجه آن بر عملکرد سازمانی و کسب قابلیت های محوری در محیط رقابتی بوه اند از نظر زمانی توجه به مفهوم و مدل سنجش سرمایه فکری به واسط دهه 1990 بر می گردد که به شکل چشم گیری توجه همگان را به خود جلب کرد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری سرمایه فکری در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  33 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

 

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

0