<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی(منبع محور) سادلر</span>

ادبیات و پرسشنامه عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی(منبع محور) سادلر: مفهوم مزیت رقابتی در خود آن نهفته است : متمایز بودن و ممتاز بودن در برابر رقبا . آنچه که باعث می شود محصولات/ خدمات سازمان من ممتاز و متمایز ( دارای مزیت ) نسبت به رقبا باشد. مفهوم مزیت رقابتی بیانگر برتری ناشی از توانایی های معین یا ترکیب توانایی هاست که رقیب برتر منحصراً یا به مقدار زیادی نسبت به رقبا داراست . از یک طرف ، مزیت رقابتی به معنای بازده بیش از حدّ معمول تلقی شده و از طرف دیگر ، مزیت رقابتی به عملکرد بازار سرمایه و انتظارات مرتبط شده است. اما رایج ترین تعریف مزیت رقابتی در حوزه ی استراتژی رقابت و در چارچوب خلق ارزش ، هر آن چه موجب شود درآمد بیش از هزینه افزایش یابد ، تجلی پیدا می کند ( راسخی و ذبیحی لهرمی ، 1387) .

در مورد اهمیت مزیت رقابتی و کسب آن نیز می توان گفت که مزیت رقابتی به مدیران شرکت ها نشان می دهد که چگونه موقعیت رقیبانشان را ارزیابی کنند و در مراحل مختلف واکنش های لازم را نشان دهند. ایجاد مزیت رقابتی در دو قسمت هزینه و متنوع سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این تئوری ها نشان می دهد که چگونه انتخاب قلمرو رقابتی – گستردگی فعالیت شرکت – نقش حساسی را در ایجاد مزیت رقابتی بازی می‌کند . همچنین نشان می دهد که چگونه استراتژی شرکت با استراتژی واحد بازرگانی در یک جهت عمل کرده تا با استفاده از هماهنگی استراتژی در صنعت مربوطه به افزایش مزیت رقابتی منجر گردد .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی(منبع محور) به همراه پرسشنامه استاندارد سادلر در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری: یک فایل WORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها: 21 گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0