<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه عدالت سازمانی عبدالخلیک و عبدوس</span>
تاریخ انتشار:
16 آگوست 2021
دسته بندی:

عدالت سازمانی: عدالت سازمانی اصطلاحی است که برای توصیف نقش انصاف در محیط کار بکار برده می شود. در واقع زمانی که از مفهوم عدالت در مناسبات سازمانی استفاده شود عدالت سازمانی به کار برده می شود . براساس تحقیقات فراوانی که در این 30 سال گذشته صورت گرفته است ، بدلیل وجود ارتباط تنگاتنگ میان ادراک کارکنان از عدالت و انصاف در سازمان و نتایج کاری مهمی نظیر رضایت شغلی ، تعهد سازمانی ، عملکرد شغلی و رفتار شهروندی سازمانی ، تحقیقات در حوزه عدالت سازمانی به صورت مداوم افزایش یافته است. همچنین گرین برگ  نیز معتقد است که مطالعه عدالت سازمانی به صورت بالقوه می تواند بسیاری از متغیرهای خروجی رفتار سازمانی را شرح دهد.

امروزه، مفهوم عدالت سازمانی و نگرش به کارکنان، معنی تازه ای یافته است و بسیار حیاتی و مهم است. در ابتدا مفهوم عدالت سازمانی به عنوان پاداش و تنبیه در یک سازمان اعلام گردید. سپس به کارگیری قوانین و فرآیند ها به طور برابر، نیز بر آن افزوده شد و در آخر روابط انسانی و تعامل به آن اضافه شد.مفهوم عدالت سازمانی به تدریج از زمان آدامز، که به صورت درک نابرابری در مسائل توزیعی معرفی گردید، مطرح شد. خانواده ، مدرسه، محل کار، و محیط اجتماعی از جمله مکان هایی هستند که افراد در آن به دنبال عدالت می باشند. عدالت سازمانی در صورتی مطرح می شود که سازمان رفتار منصفانه ای داشته باشد و این امر موجب بالا رفتن بهره وری می شود و با رضایت شغلی، اعتماد به مدیریت و عملکرد شغلی نیز بالا می رود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات عدالت سازمانی همراه پرسشنامه استاندارد  عبدالخلیک و عبدوس(2012)در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری: 20 فایلWORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها:  20گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0