<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه خلاقیت سازمانی ليائو و وو</span>
تاریخ انتشار:
4 ژوئن 2021
دسته بندی:

 خلاقیت: خلاقیت مفهوم پیچیده ای است. این پیچیدگی از این نظر است که از ابعاد مختلف و منظرهای متفاوت بدان توجه شده است در حال حاضر اندیشمندان عقیده دارند که خلاقیت خصیصه ای نیست که در اختیار افراد معدودی قرار گرفته باشد. بلکه همه انسانها به نحوی از آن برخور دارند، اما امکان بروز آن در افراد با توجه به تفاوت های فردی متفاوت است. برخی از محققین آن را محصول ساخت ژنتیکی فرد و برخی دیگر آن را محصول محیط برشمرده اند. نظر غالب امروز، خلاقیت را محصول مشترک ساخت ژنتیکی و محرک های محیطی می داند.محققان معتقد هستند که همه ی انسانها در کودکی استعدادی خلاق دارند، اما نبودن محیطی مناسب، بی توجهی و تقویت نکردن این توانایی مانع ظهور آن می گردد. یعنی اینکه «خلاقیت یک توانایی قابل پرورش است».

خلاقیت مفهومی است که در طول تاریخ، تعریف آن تغییراتی کرده است. برای مثال، خلاقیت، نوین و نامعمول فکر کردن و رسیدن به راه های نامتعارف است. و یا به نظر استرنبرگ خلاقیت ترکیبی از قدرت ابتکار، انعطاف پذیری، حساسیت در برابر نظریاتی که یاد گیرنده را قادر می سازد خارج از نتایج تفکر نامعقول به نتایج متفاوت و مولد بیاندیشد که حاصل آن رضایت شخصی و احتمالاً خشنودی دیگران خواهد بود.گیلفورد خلاقیت را با تفکر واگرا(دست یافتن به دستیافته های جدید برای مشکل) در مقابل تفکر همگرا(دست یافتن به پاسخ) مترادف دانسته است.خلاقیت یعنی توانایی پیدا کردن و در کنار هم گذاشتن عناصر یک مشکل یا یک موقعیت ، سازمان دادن آنها به شیوۀ اصیل و در نتیجه به حل مشکل کمک کردن است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات خلاقیت  همراه پرسشنامه استاندارد ليائو و وو (2013)در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری:25 فایلWORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها:   15گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0