<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری یادگیری سازمانی</span>
تاریخ انتشار:
6 می 2021
دسته بندی:

یادگیری سازمانی : از نظر زمانی واژه «یادگیری سازمانی» نسبت به «سازمان یاد گیرنده» از قدرت بیش تری برخوردار است. اگر چه سابقه موضوع یادگیری به سال 1938 و کتاب تجربه و آموزش جان دیویی بر می گردد. امّا به نظر می رسد که واژه یادگیری برای اوّلین بار توسط سایرت و مارچ در سال 1963 به کار گرفته شده است. با وجود قدمت زیاد بحث یادگیری سازمانی، این موضوع تا اواخر 1970 توجّه چندانی را به خود جلب نکرد. در این هنگام بود که تعدادی از نظریه پردازان فعّالیّت خود را روی یادگیری سازمانی متمرکز کردند. اگرچه فعّالیّت تحقیقاتی در دهه 1980 نیز روی این موضوع ادامه داشت، امّا در دهه 1990 موضوع یادگیری سازمانی تنها یکی از موضوعات مطرح در گرایش های مختلف مدیریّت بود(فتحی، 1389، 40).

یادگیری سازمانی که از دهه نود مورد توجّه بسیاری از مراکز آکادمیک و صنعتی قرار گرفت، به عنوان یک موضوع استراتژیکی می باشد که روی فرآیندهای برنامه ریزی شده تمرکز می کند(برگ و همکاران، 2008، 229). علّت توجّه به یادگیری سازمانی، تغییرات محیطی است بنابراین سازمان ها در پی آن هستند تا به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شوند تا سرعت یادگیریشان بیش تر از درجه تغییرات محیطی باشد و اصولاً یادگیری سازمانی به عنوان یک فرآیند در نظر گرفته می شود و سازمان یادگیرنده به عنوان یک شکل از سازمان تعریف می شود(امامی وهمکاران، 2012، 9).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  30صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0