<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری کفایت ارتباطات</span>
تاریخ انتشار:
21 فوریه 2022
دسته بندی:

کفايت ارتباطات : چون سازمان‌ها مثل گروه‌هاي کوچک، سيستم‌هاي روياروي همزمان نيستند، گردش و انتقال ارتباطات در آنها اهميت زيادي دارد. کفايت ارتباط، بدان معنا است که ارتباطات نسبتا عاري از تخريب در جهت افقي و عمودي و همچنين متقابلا بين سازمان و محيط آن وجود دارد و اطلاعات به خوبي در گردش است (اونز، 1382، ص340-337). در‌ يک سازمان سالم، فشارهاي دروني موجود، بي‌درنگ حس مي‌شوند. اطلاعات کافي براي تشخيص دشواري‌هاي آن موجود است و کارکنان سازمان، اطلاعات مورد نياز را بدون انجام تلاش‌هاي زايد ‌يا مراجعه به اين و آن،‌ يا تشکيل جلسات مکرر، به راحتي به دست مي‌آورند.اغلب افراد برداشت روشن و واضحي از ارتباطات در ذهن ندارند. گروهي ارتباطات را در سازمان مختصر به مکاتبات اداري و ارسال و دريافت نامه‌ها مي دانند و آن را مترادف مکاتبات اداري در نظر مي گيرند. گروهي ديگر از ارتباطات، وسايل ارتباطي مثل تلفن، تلگراف، راديو، و امثال آن را به ذهن تداعي مي کنند.

برخي افراد ارتباطات را در مقابل ضوابط و مقررات قرار داده و معتقدند روابط بايد جاي خود را به ضوابط بدهد. به زعم‌ اين موارد، ارتباطات همان روابط شخصي و غير اداري است. با وجود تنوع برداشت‌ها از ارتباطات، در مديريت، ارتباطات را انتقال اطلاعات مفاهيم و معاني بين افراد سازمان تعريف مي کنيم و منظور از اطلاعات تنها وقايع و نظرات نبوده بلکه احساسات و عواطف را نيز شامل مي شود. بنابراين زماني که اطلاع يا خبري را به فردي مي دهيم، يا نظر را برايش بازگو مي کنيم با او ارتباط بر قرار کرده‌ايم و همين طور زماني که در نگاه، حالات چهره، طرز رفتار يا لحن صدايمان نکته‌اي هست که بازگوکننده احساسات و عواطف است، باز ارتباط بر قرار کرده‌ايم. بدين ترتيب ارتباطات عبارت است از ” انتقال و تبادل اطلاعات، معاني و مفاهيم و احساس‌ها بين افراد در سازمان با واسطه يا بلاواسطه ” (الواني، 1375، ص168).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:29صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0