<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری کار کردهای اموزش پرورش</span>
تاریخ انتشار:
9 دسامبر 2021
دسته بندی:

 کار کردهای اموزش پرورش : توجه مستمر به آموزش در شرایط پیچیده امروز بسیار مهم و حیاتی است و این امر نیازمند تبیین دقیق و روشن از مفهوم آموزش هست. بنابراین توجه به تعاریف اولیه و پایه‌ای تعلیم و تربیت از الزامات این موضوع است. از دیدگاه صاحب‌نظران مختلف، آموزش معانی و مفاهیم گسترده‌ای دارد. از دیدگاه سپکتور (2000: 2) آموزش عبارت است از: “آنچه یادگیری را موردحمایت قرار می‌دهد و تسهیل می‌کند”. همچنین رایگلوت (1997: 44) معتقد است که آموزش عبارت است از: “هر آنچه برای کمک به فردی انجام می‌شود تا او یاد بگیرد. در معنای محدودتر، آموزش‌وپرورش به هر نوع آموزش‌وپرورشی اطلاق می‌شود که به‌صورت قراردادی و به شیوه‌های منظم، منطقی و از روی برنامه ارائه گردد. این نوع آموزش‌وپرورش با ورود به مدارس یا مؤسسات آموزشی آغاز می‌شود و با طی سطوح و مراحل مختلف ادامه می‌یابد..سپکتور (2014)، آموزش‌وپرورش را شامل توسعه سیستمی دانش، مهارت‌ها و رفتارهایی می‌داند که افراد و گروه‌های فردی را به انسان‌های مسئولیت‌پذیر، متفکر و مثمر ثمر در جامعه تبدیل می‌کند.

هر یک از بخش‌های این تعریف ضروری و لازم است. پرورش افراد مسئولیت‌پذیر شامل کاربرد دانش، مهارت‌ها و رفتارها می‌شود. تفکر، لازمه داشتن یک جامعه پایدار، شهروندانی با تفکر انتقادی و افراد مشارکت‌کننده در مسائل اساسی جامعه است. از نظر کاگایان (2002)، آموزش یک مفهوم عام است که شامل تلاش در جهت توانمندسازی افراد برای شناخت راهی در جهت آمادگی برای آینده و هماهنگی با جامعه می‌شود (ساهنک 2010). در این بخش ضمن توضیح آموزش‌وپرورش و نقش و کارکردهای آن، به معرفی مدارس غیرانتفاعی و ویژگی‌های و اهداف آنان پرداخته و سپس مؤلفه‌های کیفیت عملکرد از منظر مشروعیت به‌عنوان متغیر مستقل تحقیق معرفی‌شده‌اند و متغیر رضایت به‌عنوان متغیر وابسته تحقیق معرفی شده است.بنابراین مطابق با تعاریف ذکرشده، آموزش نقش مؤثری در بالندگی و توانمندسازی افراد جامعه دارا است که اهمیت این نقش از طریق تبیین و تشریح کارکردهای آموزش‌وپرورش در جامعه روشن‌تر می‌شود. این کارکردها در هر جامعه فرق دارد، اهمیت و اولویت آن‌ها با توجه به اهداف و شرایط متفاوت است و مکمل یکدیگر می‌باشند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 56صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0