<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری پروژه عمرانی</span>
تاریخ انتشار:
5 می 2022
دسته بندی:

پروژه عمرانی : يك فعاليت موقتي است كه براي توليد محصول، خدمت يا نتيجه اي منحصربفرد انجام    مي گيرد. [PMI,2004]در تعريف ديگري، پروژه فرايندي يکتا است که از مجموعه اي از فعاليتهاي هماهنگ و تحت کنترل، که داراي تاريخهاي شروع و پايان تقريبا” مشخصي هستند تشکيل يافته است. به طوري که موظف به دستيابي به هدفي منطبق با نيازمنديهاي خاص، مشتمل بر محدوديتهاي زماني هزينه اي و منابعي هستند.کلمه ساخت و نصب معادل فارسي کلمه Construction قرار داده شده است. عنوان ” ساخت” برپا کردن، تعمير و تخريب خانه، فروشگاه، سد، پل، جاده، فرودگاه، کارخانه و .. را در بر مي گيرد. ساخت، گرچه مفهوم نوپايي نيست اما پس از صنعتي شدن، رشد شتاباني داشت. انقلاب صنعتي منجر به ظهور مصالح نو و روشهاي جديد کار شد و نوآوري بيشتري را به دنبال داشت.

قراردادهاي ساخت ونصب به دو گروه قراردادهاي ساختماني (ساخت اعياني بر روي عرصه يا تعميرات لازم براي انتفاع از يک ساختمان) و صنعتي تقسيم مي شوند. در معناي صنعتي اين عنوان به ايجاد و ساخت کليه زيربناها، تاسيسات، سکوهاي نفتي، تاسيسات مربوط به حفاري و استخراج نفت و گاز، کارخانه ها، نيروگاهها و … اطلاق مي شود که توسط شرکتهاي پيمانکاري بزرگ با سرمايه هاي عظيم و در راستاي کسب سود انجام مي گيرد.به دليل پيچيدگي ها و تنوع فوق العاده زياد در کارهاي پروژه هاي ساخت و به منظور اجراي موفق پروژه ها نياز به قراردادي که نيازمندي ها، تعهدات و مسؤوليتهاي قراردادي طرفين را به طور کامل و به دور هر گونه ابهام بيان کند اجتناب ناپذير مي باشد. قراردادهاي ساخت، مبناي ارتباطات را بين عوامل دست اندر کار صنعت ساخت، تعيين  مي کند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:20صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0