<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری پذیرش بانکداری الکترونیک بانک ملت بین مشتریان</span>
تاریخ انتشار:
5 می 2022
دسته بندی:

 پذیرش بانکداری الکترونیک بانک ملت بین مشتریان:بانکها يکي از انواع نهادهايي هستند که معمولاً در شهرها به ارائه خدمات مالي مي‌پردازند و بيشتر شهروندان، به نحوي از خدمات اين مؤسسات استفاده مي‌کنند. همچنين يکي از مؤسسات خدماتي هستند که با نبض حياتي اجتماع، يعني اقتصاد سروکار دارند و اغلب افراد جامعه به صورت مستقيم يا غير مستقيم با خدمات بانکها در ارتباط هستند. بانکها قادرند با تصميمات و سياستهاي اعتباري خود، موجبات توسعه و رشد اقتصادي و يا توقف و رکود اقتصادي را نمايند. آنها مي‌توانند با اعطاي وامهاي توليدي، صنعتي و بازرگاني موجبات توسعه صنعتي را فراهم کنند و يا از طريق عدم اعطاي اعتبارات و محدوديت تسهيلات اعتباري، وقفه و ورشکستگي مؤسسات صنعتي و بازرگاني و اقتصادي را باعث گردند.  بانک، به عنوان يکي از ارکان مهم اقتصادي در دنياي امروزي از قدمت بسيار طولاني در زندگي اقتصادي بشر برخوردار است. زمان پيدايش آن به دوران اوليه زندگي بشر، يعني در دوران انتقال نظام اقتصادي پاياپاي به نظام اقتصادي پولي باز مي‌گردد.

به عبارت ديگر، از دوراني که پول فلزي به عنوان وسيله‌اي براي تسهيل در مبادلات جامعه بشري مرسوم گشت بانک نيز به مفهوم اوليه جايگاه خود را در سيستم مبادلات اقتصادي باز نمود.واژه بانک مشتق از بانکا است که واژه‌اي لاتيني و به معناي پيشخوان و نيمکتي است که صرافان ايتاليايي قرون وسطي در پشت آن به معامله و مبادله پول مي‌پرداختند. برخي نيز معتقدند که بانک از واژه آلماني آن به معناي شرکت اخذ شده است. امروزه، بانک به معناي مکاني براي عمليات پولي و اعتباري است که در آن به نقل و انتقال وجوه، صدور برات، نگاهداري سرماية اشخاص و مؤسسه‌ها مي‌پردازند، و اين سرمايه‌ها با اعطاي وام و اعتبار، در امور اقتصادي، به جريان مي‌افتد. واژه بانک از زماني که کشور ايتالياي کنوني (رم) در شهرهاي فلورانس، ونيز و لمباردي مراکز مهم بانکداري را ايجاد کرد، رواج يافت. زيرا بانکداران لمباردي و ونيزي روزهاي ويژه‌اي در ميدان هاي عمومي روي نيمکتهاي کوچکي مي‌نشستند و خدمات بانکي به مردم عرضه مي‌کردند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:41 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0