<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ویژگیهای روانی کارکنان پروازی</span>
تاریخ انتشار:
22 ژوئن 2021
دسته بندی:

سازمان های هواپیمایی: حدود 110 سال پيش يعني سال 1903 ، برادران رايت، پروازی را آغاز كردند كه هم اكنون از آن به عنوان صنعت حمل و نقل هوائي نام برده مي­شود. در دنیای امروز این صنعت، از صنایع پیشرفته و رو به توسعه است. در سازمان­های هواپیمایی، کارکنان زمینی و پروازی با همکاری همدیگر جهت ارائه خدمات به مشتریان تلاش می­کنند. کادر زمینی در این سازمان­ها شامل واحدهای امور اداری، مالی، فروش، ترافیک، حراست، خدمات بار، حمل و نقل، تدارکات و غیره می­باشد که کم و بیش در هر سازمان دیگری یافت می­شود با همان ضوابط و قوانین اداره کار کل کشور؛ تنها تفاوت عمده این سازمان­ها در وجود کارکنان پروازی است که با توجه به ماهیت کاری که دارند استانداردها، قوانین و ساعات و دغدغه­های کاری خاص خود را دارند که حتی این قوانین هم در قانون کار کل کشور تعریف شده است.انسان به صورت طبيعي با پرواز تطبيق و هماهنگي ندارد، شايد به همين دليل و به موازات پيشرفت های مهندسي در حوزه هوانوردی،

مشكلات ناشي از پرواز نيز رشد مي­يابند. لذا اهمیت توجه به مسائل روانشناختی در این صنعت بیشتر احساس می­شود، تأكيد و تمركز بر مسائلی همچون شناخت ویژگی­های شخصیتی و چالش­های رفتاری و بهداشت رواني کارکنان زمینی، پروازی، مسافران و تمامي كساني است كه در صنعت هوائي كار مي­كنند، که این مهم موجب كمك به كاركنان شركت­های هواپيمائي برای مديريت كردن مسائل مرتبط با صنعت به منظور كاهش استرس و افزايش عملكرد و دستیابی به موفقیت شغلی و همچنین ضريب ايمني بالاتر پرواز و در نهايت مشاوره و كمك برای انتخاب خدمه پروازمطرح مي شود .در زمان جنگ جهاني دوم، جهت انتخاب خلبان، علم روانشناسي به كمك صنعت هوانوردی آمد. از آن زمان به بعد اين علم در بخش­های مختلف كارائي بسيار مطلوبي داشته است. حضور روانشناسی در این صنعت می­تواند کمک به بررسي بهداشت روانی كاركنان، اقدام به شناخت و پيش­بيني رفتار گروه خلبانان، مهمانداران، مهندسين، مكانيك­های پرواز، كنترل ترافيك هوائي و  کارکنان زمینی و ساير افراد درگير با صنعت هوائي كند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  26 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0