<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  واقعیت درمانی در کاهش نارضایتی زناشویی</span>
تاریخ انتشار:
19 آگوست 2021
دسته بندی:

مشاوره زناشویی واقعیت درمانی ساخت یافته:تخریب و ویران سازی ازدواج حاصل وجود یک روانشناسی کنترل خارجی پیشرفته در روابط زناشویی است. وقتی این نوع روانشناسی بر روابط زن و مرد یا بر یک ازدواج حاکم شده بهترین چیزی که شانس بهبودی و پیشرفت زندگی زناشویی را برای آنها فراهم می کند دایره مشکل گشا است. این دایره شرایط امن و آرامی را فراهم می سازد که ازدواج را از سرطان روانشناسی کنترل خارجی در امان خواهد ساخت. برای آنکه مشاوره اثر بخش باشد بجای آنکه به نیازهای شخصی توجه شود باید به نیازهای مربوط به نحوه ارتباط توجه گردد. در بسیاری از موارد زوجینی که در ازدواج شکست خورده اند خود را مقصر و شکست خورده نمی دانند. آن به این دلیل است که نادانسته چیزهایی را در مورد نظریه کنترل خارجی بر اثر تجربه آموخته اند و از تکرار اشتباهاتی که در گذشته داشته اند اجتناب نمی ورزند.

در مشاوره زناشویی ساخت یافته واقعیت درمانی نظریه انتخاب اساس کار است. مشاور نقش بسیار فعال دارد. سوالات مشخص و دقیقی را می پرسد و سپس هر یک از زوجین را جداگانه و با هم ملزم می کند با به سؤالات جواب دهند در غیر اینصورت مشاوره خاتمه پیدا خواهد کرد .در این مشاوره زناشویی ازدواج  یک امر مبتنی بر مشارکت و همکاری است و  تنها  راهی که  می توان از طریق آن به یک زوج آشفته کمک کرد این است که بر چیزی که برای اصل ازدواج  مفید است تمرکز داشته باشیم نه برچیزهایی که به طور فردی برای هر یک از زوجین به طور جداگانه مفید می باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 28 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0