<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  هوشمندی کسب و کار</span>
تاریخ انتشار:
5 می 2022
دسته بندی:

هوشمندی کسب و کار: با رشد صنعت فن آوری اطلاعات و کسب تجربیات گوناگون در حوزه جمع آوری، ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات، موضوع “معنا بخشیدن به داده ها” و آسان کردن فرآیند تصمیم سازی، هم زمان در مرکز توجه کارشناسان فناوری اطلاعات ومتخصصان علم مدیریت و کسب و کار قرار گرفته است. پایگاه داده تحلیلی و هوشمندی کسب و کار فناوری جدیدی است که پس از جمع آوری،ذخیره،پاکسازی،تجمیع ، تحلیل و بازیابی اطلاعات، فرآیند تصمیم گیری را برای مدیران آسان می سازد.(گلپایگانی و دیگران،1388).مرحله به کارگیری سیستم هوشمندی کسب و کار نیازمند کاربرانی با قوه ابتکار زیاد است. منطبق با نیازهای موجود،کاربران باید تحلیل ها و گزارش های مورد نظر بانیان سیستم هوشمندی کسب و کار را فراهم کرده، بتوانند موضوعات مناسب را پیگیری کرده، نتایج بدست آمده را تفسیر کنند. تحلیل هایی را که از وقایع مختلف صورت می گیرد، ممکن است روش های چندگانه ای را در حل مسائل مهم و بهینه سازی فعالیت های بی شمار ظاهر سازد و اتخاذ تصمیم پایانی مستلزم مشاوره مکرر با دیگر کارکنان و تصمیم گیرندگان سازمانی است . (بخشی،1390).

هوشمندی کسب و کار به علت آنکه تمامی داده های سازمانی را بر یک صفحه جمع و آنها را با استفاده از نمودارها و اشکال مختلف به راحتی برای مدیران و کارکنان تفسیر می کنند، ابزاری ارزشمند در محیط رقابتی کنونی محسوب می شوند. مدیران سازمان هایی که از داشبوردها بهره می گیرند، به جای اتلاف وقت برای خواندن محتوای گزارش های پیچیده و غیرقابل درک و استخراج اطلاعات مورد نیاز از میان آنها، زمان خود را بر تصمیم گیری های صحیح و روشن تر اختصاص می دهند و از مزیت رقابتی خود که همان واکنش سریع نسبت به شرایط و تغییرات است استفاده می کنند. امروزه هر سازمانی که ارزش کسب اطلاعات به موقع را درک کرده باشد، از این فن آوری نوین و با ارزش استفاده می کند و از این رو است که روز به روز بر استفاده از داشبوردهای سازمانی افزوده می شود.واژه هوش تجاری یا هوشمندی کسب و کار توسط گروه گارتنر در اواسط دهه 1990 رواج پیدا کرد. با این حال، این واژه اخیراً رواج بسیار زیادی یافته است و در سیستم های گزارش دهیMIS دهه 1970 ریشه دارد. در آن دوران، سیستم های گزارش دهی ایستا، دو بعدی و فاقد قابلیت تحلیلی بودند. در اوایل دهه 1980 مفهوم سیستم اطلاعات اجرایی(EIS) به وجود آمد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:30صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0