<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری نقش و جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای</span>
تاریخ انتشار:
27 آوریل 2022
دسته بندی:

نقش و جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای:پيشرفت روزا فزون و لحظه به لحظه علوم وفنون، هر روز دانش و مهارتهاي انسان را نارسا و ناقص  مي سازد بنابراين بقاي فرد وسازمان وابسته به اين است كه دائما اطّلاعات و مهارتهاي خود را نو و تازه كنند و اين ممكن نيست مگر با آموزش مداوم و مستمر .ازطرف ديگر تأمين به موقع و به جاي نيروي انساني متخصص مورد نياز در هر سازمان يك ضرورت محسوب مي گردد و تأمين چنين ضرورتي بدون پيروي از اصول و فنون برنامه ريزي نيروي انساني وبه ويژه برنامه ريزي آموزشي غيرممكن است.قرار گرفتن در مسير توسعه و دستيابي به توسعة پايدار، امروزه يكي از آرما نهاي جوامع بشري است. سازمانهاي جهاني مانند يونسكو راه هاي دستيابي به اين توسعه را ( بدون در نظر گرفتن شرايط اختصاصي و اقليمي كشورها )بررسي كرده و راهكارهاي كلي را در معرض افكار عمومي قرار داد ه اند. يكي از عوامل مهم در دستيابي به توسعه -به تأكيد سازمانهاي بين الملل- توجه به آموز شهاي فني و حرفه اي است.

كشورهاي توسعه يافته امروزي از دهة 1970 به اين راز موفقيت دستيافته و براي آن برنامه ريزي كرده اند و از يكى دو دهه بعد به دستاوردهاي آن نائل گشته اند. آموزشهای فنی و حرفه ای انجام  فعالیت هایی است که می تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده نماید یا کارایی و توانایی وی را در انجام آن افزایش دهد. این آموزشها کسب مهارتها را در راستای تکنولوژی و علوم وابسته به همراه دانشهای خاص مربوط به شغل و در بخشهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه می دهد . ظهور اقتصاد دانش محوردر کشورهای صنعتی در دهه های آخر قرن گذشته و به دنبال آن در برخی از کشورهای جنوب شرقی آسیا و آمریکای لاتین نشان داد که سرمایه انسانی نقشی محوری در توفیق این کشورها برای ورود به اقتصاد جدیدایفاء نموده است(بانک جهانی:2002). به علاوه می توان گفت که آموزشهای فنی وحرفه ای به دلیل توام نمودن آموزشهای نظری و عملی از توانایی زیادی در تشکیل سرمایه انسانی و تربیت کارگردانش مداربرخوردار می باشند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 44 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0