<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری نظام پنج اس</span>
تاریخ انتشار:
1 می 2022
دسته بندی:

نظام پنج اس:كه از آن با نام ” نظام آراستگي” نيز ياد مي كنند چيزي بيش از يك پروژه سازماندهي و تميزكاري است (فيلوپوسيك، 1386). در حقيقت، هدف اصلي فايو اس اصلاح شيوه مديريت است. همفكري، همكاري، همدلي از نتايج زيباي نظام آراستگي است، كه نقش موثر در پياده سازي سيستم نگهداري و تعميرات بهره ور جامع دارد. وقتي محيط كار تميز نباشد، مشكلات به خوبي شناخته نمي شوند (نيلي پور طباطبايي و ديگران، 1386). محيط هاي آراسته در شكل دادن به عقايد و ديدگاه هاي مثبت درباره كاركنان نقش دارند و به عكس محيط هاي كاري درهم ريخته و نا ايمن ديدگاه منفي را نسبت به خود و ديگران رقم مي زنند. در محيط هايي كه با اجراي نظام آراستگي مديريت مي شوند، اشياي زائد و غير ضروري وجود ندارد و اقلام موجود با نظمي خاص مرتب مي شوند و اين امر تا حد زيادي موجب صرفه جويي و ايمني محيط خواهد شد. اجراي منظم مراحل نظام آراستگي، محيطي پاكيزه و بهداشتي را فراهم مي آورد و

از همه مهم تر تلاش براي ايجاد عادت هاي صحيح در كاركنان مهم ترين عامل در تحقق محيط هاي آراسته است. وجود محيطي سامان يافته، از لوازم توليد يا ارائه خدمات با كيفيت است (بيضايي نژاد، 1387). خاستگاه نظام آراستگي، در ژاپن بوده است و اين مفهوم با مفاهيمي چون كايزن و بهبود مستمر، توليد به هنگام، مديريت كيفيت جامع و حتي نگهداري و تعميرات بهره ور فراگير پيوند خورده است. فايو اس، به پنج واژه ژاپني اشاره دارد كه با حرف اس شروع مي شوند. در نظام آراستگي اعتقاد بر اين است كه بهره وري از طريق از بين بردن تلفات و ضايعات حاصل مي شود و لازم است كه ريشه مشكلات از بين برود؛ نه فقط آثار و علايم آنها، ضمن آنكه مشاركت همه افراد، براي موفقيت ضروري است (اخوان، 1388).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 24صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0