<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری منبع کنترل</span>
تاریخ انتشار:
24 ژوئن 2021
دسته بندی:

منبع کنترل:جولین راتر (1916) به خاطر  علاقه به بینش های آلفرد  آدلر درباره ماهیت انسان روان شناس شد و از دیدگاه آدلر برای شناختن خود و خانواده اش استفاده کرد. او تصمیم داشت  نظریه پرداز یادگیری اجتماعی شود.  به دبنال توجیهاتی برای رفتار و شخصیت در بیرون و درن ارگانیزم  بود و می خواست تقویت کننده های برونی و فرایندهای شناختی درونی را بررسی کند. راتر در جریان یک برنامه پژوهشی گسترده دریافت که برخی افراد معتقدند تقویت کننده ها به اعمال خودشان بستگی دارد در حالی که دیگران باور دارند که تقویت کننده های آنها به وسیله دیگران و نیروهای  بیرونی کنترل می شوند او این مفهوم  را منبع کنترل نامید.افرادی که به صورت شخصیت های دارای منبع کنترل درونی مشخص شده اند معتقدند تقویتی که دریافت می کنند تحت کنترل  رفتارها و نگرش های خود آنها قرار داد آنهایی که از شخصیت  دارای منبع کنترل بیرونی برخوردارند  تصور می کنند پاداش هایی را که دریافت می دارند دیگران، سرنوشت،

یا شانس کنترل می کنند به عبارت دیگر  آنها متقاعد شده اند که در رابطه با نیروهای بیرونی ناتوان هستند.به راحتی می توانید درک کنید  که منبع کنترل ما چه تاثیر عظیمی بر رفتار ما دارد.  افراد دارای منبع کنترل بیرونی که باور دارند رفتار و نگرش آنها بر تقویت  آنها بر تقویت کننده هایی که دریافت می کنند تاثیری ندارند، برای به خرج دادن تلاش جهت بهبود بخشیدن به شرایط خود، ارزشی قایل نیستند وقتی که آنها انتظار کنترل کردن رویدادهای حال و آینده  را ندارند چرا باید تلاش کنند؟ در مقابل، افراد دارای منبع کنترل درونی معتقدند که شرایط خود را کاملاً در اختیار داشته و مطابق با آن رفتار می کنند.  آنها در مقایسه با افراد دارای منبع کنترل بیرونی در تکالیف آزمایشگاهی در سطح بالاتری عمل می کنند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 21صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0