<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  منابع مالی آموزش و پرورش</span>
تاریخ انتشار:
27 فوریه 2022
دسته بندی:

منابع مالی: نكته مهم اين است كه مدرسه و مناطق آموزش و پرورش به ميزان فراوانى به ميزان و نحوه تخصيص منابع مالي وابسته هستند. به عبارت ديگر، بدون منابع مالي كافي، واحدهاي آموزشي و نيز مناطق آموزش و پرورش، امكان جذب سرمايه انساني مورد نياز را ندارند، نمي توانند فضا و تجهيزات آموزشي مناسب را تأمين كنند، تأمين منابع درسي و… برايشان ممكن نيست. از اين رو، بودجه و منابع مالي يكي از مهمترين عوامل آموزشي محسوب مي شود كه ميزان منابع مالي و نحوه استفاده از آن، موضوع پژوهش‌هاي گسترده‎اي در نيم قرن گذشته بوده است.علاوه بر این، کسانی که تخصیص منابع مالی را بر عهده دارند، مایل اند بدانند که منابع تخصیص یافته آن‌ها کجا و چگونه مصرف می شود و انتظار دارند دریافت کنندگان منابع در خصوص نحوه مصرف این منابع پاسخگو باشند. از طرف دیگر، دریافت‌کنندگان منابع معمولاً تمایل دارند که در تخصیص منابع از آزادی عمل بیشتری برخوردار و نیازی به پاسخگویی در برابر نهادهای بیرونی نداشته باشند (بکر و همکاران، 2008).

منابع مالی متفاوت برای عملکردهای ويژه ای که دولت بايد فراهم کند به وجود می آيد . بيشتر منابع مالی منافع خود را از ماليات بر دارايي ها؛ درآمد و فروش تجاری کسب می کنند . آنها همچنين ممکن است اين منابع را به عنوان تسهيلاتی از ديگر شرکتهای دولتی، جرايم ويا حق صدور گواهينامه و مطالبات به ارائه خدمات کسب کنند. هر يک از منابع مالی بايد مخارج خود را با تطابق و توجه به اهداف مشخص شده خود صرف نمايد. به عنوان مثال؛ يک منبع مالی که برای اهداف ايمنی در برابر آتش سوزی در نظر گرفته شده است را نمی توان برای تهيه اتوبوس برای مدارس محلی در نظر گرفت. قسمت آتش‎نشانی تنها می‎تواند هزينه های خود را صرف فعاليت‎هايي کند که به ايمنی در برابر آتش‌سوزی مربوط می شود. هر يک از منابع مالی حساب های دارايی و بدهی خاص خود و حساب‎های درآمد و مخارج مخصوص به خود را داراست. اصطلاح مخارج به خروج منابع از وجوه مالی اشاره دارد که برای ارائه خدمات دولتی به کار می رود. برای هر دوره مالی و هر يک از وجوه مالی بايد صورتحساب های جداگانه ای تهيه نمود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:23صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0