<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری معنویت</span>
تاریخ انتشار:
30 ژوئن 2021
دسته بندی:

معنويت: گرايش معنوي افراد را به سمت معرفت. عشق، معنا.آرامش. اميدواري، تعالي،  پيوند. شفقت. خوبي و يکپارچگي سوق مي دهد. معنويت قابليت فرد براي خلاقيت، رشد و تحول يک نظام ارزشي را در بر مي‌گيرد و شامل مجموعه اي از پديده ها مثل تجربيات، عقايد و اعمال است. چشم اندازهاي مختلف رواني، معنوي، ديني و فراشخصي، ما را به معنويت نزديک مي‌کند. اگر چه معنويت عموما از طريق فرهنگ منتقل مي‌شود، اما هم مقدم بر فرهنگ است و هم متعالي‌تر از آن» (نیکلز، 2002).مولفه هاي تعالي معنوي از ديدگاه پيدمونت (2001) عبارتند از : حس پيوند عقيده به اينکه فرد بخشي از جامعه بزرگ بشري است و در تداوم هماهنگي زندگي نقش دارد، جهان شمولي، اعتقاد به ماهيت توام با وحدت در زندگي، و تحقق دعا  احساس لذت و خشنودي فرد در نتيجه رويارويي شخصي با يک حقيقت متعالي را در بر مي‌گيرد.

در دهه­هاي اخير، مباحث عرفاني و معنوي و تعاليم اشراقي بيش از پيش جايگاه خود را باز يافته است و اهل نظر در حوزه­هاي عرفان، حکمت، هنر، ادبيات وروان­شناسي به نقش معجزه­آساي عرفان و ارزش­هاي معنوي در پاسخ به نيازهاي تکاملي انسان و درمان ناملايمات و بيماري­هاي روحي و رواني او و رسيدن به سلامت روان او تأکيد فراوان دارند (کريمي، 1383).جيمز (به نقل از پیدمونت، 2001) معتقد است، انسان با رجوع به باطن دين (معنويت) آرامش و سرور خاصي پيدا مي­کند وي معتقد است باور به وجود ارزش­هاي بالاتر و يک قدرت برتر براي بهداشت رواني انسان ضروري است.يونگ(به نقل از آزاد،1384) که به نهضت اول روانشناسي مربوط مي­شود به شدت تحت تأثير معنويت شرق بود و مي­گفت در بخش دوم زندگي بهتر است به سراغ آموزه­هاي معنويت يا عرفان بوديسم برويم.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 21صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0