<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مشورت بافرزندان در تصمیمات خانواده</span>
تاریخ انتشار:
5 دسامبر 2021
دسته بندی:

تصمیم گیری:  یعنی شناسایی و اقدام یک عمل برای دست یازیدن به یک مسئله ی خاص یا بهره برداری از یک فرصت (استونر 1978).تصمیم گیری یک فعالیت انسانی است که هرگز  متوقف نمی شود . تصمیمات اصلی نظیر تحصیل ، کار، دین ، ازدواج ، زندگی ما را در گرو خود دارند . اما تصمیمات همیشه محدود به اتفاقات بزرگ نیستند. در زندگی روزانه ی ما، ما تصمیم گیران خستگی ناپذیر هستیم . تقریباً هر روز ، ما در مورد استفاده از پول و زمان تصمیم می گیریم . از بسیارساده تا بسیار  پیچیده ، تصمیم گیری چیزی است که مصرف کنندگان باید زمان زیادی را در روز در زندگی روزمره شان به آن بپردازند . در نتیجه همه ممکن است بر این توافق داشته باشند که توانایی یک فرد به حل پیچیدگی های تصمیم گیری به روشی موثر در زندگی اجتماعی او برای کمک به او  در جهت کسب  کیفیت زندگی بهتر ، مهم است (کوزاک 2010)از آنجاییکه تصمیم گیری مرکز فعالیت های انسانی است، عجیب نیست که حجم زیادی از ادبیات بر این موضوع تمرکز کرده اند. علم اقتصاد ، روانشناسی ، جامعه شناسی فعالترین علوم در این زمینه هستند

 اولین آن ها با کتاب های کلاسیک توسط ون نومَن و مورگنسترن (1944) در زمینه ی اقتصاد خرد و ادواردز (1954) در روانشناسی آغاز شد . تصمیم گیری بر اساس فایده ی مورد انتظار ذهنی (SEU) است  که فایده به ارزش شخصی به جای ارزش پولی عینی بر می گردد. این به طور خالص رویکرد ساختاری به تصمیم گیری است (همانطور که با رویکرد فرایندی در تضاد است) به انتخاب برونداد متغیرهای درونداد بر می گردد. تصمیمات بر اساس اصول ریاضیاتی گذرا و سازگاریlمدلسازی می شوند. به طور مجازی هیچ چیز در مورد  فرایند های روانشناسی که منجر به تصمیم می شود ، گفته نمی شود. به طور گسترده تر فایده ی مورد انتظار ذهنی به پارادایم منطقی  بر می گردد. مصرف کننده به عنوان تصمیم گیرنده ی منطقی یا homo oeconomicus  در نظر گرفته می شود که به دنبال افزایش منفعت یا رضایت خود تحت محدودیت های بودجه ای خود است . در این چارچوب ، پیش بینی آسان است زیرا اعمال مشابه فرض می شوند که به طور سیسماتیک  منجر به نتایج مشابه می گردند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 25صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0